jag såg endast andra halvan av Mosaik i går och tycker nog att man skulle ta lite bättre hand om invandrare som vill komma hit och jobba.
Visst finns det folk som vill "utnyttja systemet" men man kan inte låta folk bo innestängda i avskärmade flyktingförläggningar i åratal i väntan på diverse beslut.
Låt dom som vill jobba och tjäna sitt eget uppehälle göra det och dessutm lagligt!
------------------
"Never underestimate your opponents." - Name the movie.
Jag önskar bara att företag var lite bättre på att anställa folk också. Läste om en kille som jobbade för 70:- om dagen och det är väl ok, men hur ska han betala räkningarna?
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.
Ja, jo... iofs men det finns ju andra som verkligen lever upp till alla fördomma man har om invandrare.
Vi hade en kille hos oss som sökte jobb och han var verkligen läskig. Jan kunde ALLT, design, programmering, bla, bla...
Tyvärr kunde han inte visa en webbplats han gjort för att "originalfilerna fanns hos företaget i Stockholm och dom hade gått i konkurs nyligen". När vi kollade på en annan webbplats som han hade med sig på diskett på min 19" skärm sa han "det är fel på din skärm" när det inte var bara EN bakgrundsbild utan samma dublicerad...
Killen var från Iran och jag är också från Iran så visst känner man att man vill hjälpa till... eller ta sit ansvar, precis som du säger ovan.
---
Det var egentligen inte just det jag ville diskutera, vad jag inte gillar är att debatten är felriktad. Den riktar in sig på alla som missbrukar allt och alla. Varför kan man inte hjälpa dom som vill göra rätt för sig?? Dom är ju en tillgång särskilt ekonomiskt! Vad skulle Sverige vara utan alla Pizzerior!?
Det är ju upprörande...
------------------
"Never underestimate your opponents." - Name the movie.
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25