webForumDet fria alternativet

Stärk Monarkin

Politik & samhälle

68 svar · 1 067 visningar · startad av smurja · sida 2 av 4

Frågan, av smurja

Stärk monarkin! Eftersom vissa klagomål framförts mot denna text är den borttagen \[Redigerat av smurja den 21 feb 2001\]

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Smurja, det märks att du läst för mycket Salt och Info14 samt att du verkar ha lärt dig att kopiera andras texter med CTRL + C. Varifrån har du fått siffrorna om att invandringen kostar varje svensk 20 000 kr per år? (om det skulle vara sant så skulle jag liksom Morph också gärna betala den)

------------------
webmaster resources

[Redigerat av Matti den 21 feb 2001]

Medlem sedan mars 20001 266 inlägg

Förmodligen är det nån gammal nasse med en iq på 3,2 som har räknat ut det.
Att invadrarna använder våra sjukhus och bidrag mer, och definitivt är överrepressenterade i brott.
Detta skulle då kosta varje svensk 20 000kr/år, låter som nåt sverige demokraterna skulle gå till val med.

Andreas

Medlem sedan juni 2000630 inlägg

bäst och lägga ner denna tråd för ni WF:are går ju inte att diskutera med. Det var därför jag lämnade wf första gången. Ni kan inte acceptera någon annans åsikter

------------------
Estrella chips är billigare, men de fungerar inte i datorn.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Nej, nej smurjagubben. Vi kan visst diskutera, det är du som har problem med det.

Du kan ju inte norpa en text skriven av någon reaktionär rojalist och posta den som vore den din egen för att sedan följa upp den med en massa konstiga inlägg om invandrares kostnad och helt skita i vad folk svarat på ditt första inlägg.

Det är inte att diskutera, det är att vara knäpp. Spot the difference?

------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny

[Redigerat av sgtpepper den 22 feb 2001]

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Jag har inte sett smurjas 1:a inlägg eftersom det nu är borta. Så detta kanske hamnar utanför ämnet... men vad fasen, here it come:
Jag ser hellre kungen som pr-gubbe än som en ledare för sverige, iaf. Han fyller sin funktion på frimärket - thats it. Även om det kostar en slant. Tycker nog att systemet funkar bra idag, men om folk slutade sitta och gnälla och istället engagerade sig i de kommunala debatterna och i riksdagsdebatterna skulle det kunna bli mer demokrati av det hela.
:)

------------------
Ancilla, face mea laganum!

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Redigerade mitt första inlägg - jag gillar inte att man tar en text någonstans ifrån utan att ange källan, eller - ännu värre - får det att se ut som om man skrivit det själv! x(

Ståndpunkten om adlingen står jag däremot för. ;)

------------------
To be or not to be - that's not a question!

ähh är ni dumma eller? Var har jag skrivit att jag gjort denna text? Jag bara kopierade den för att se vad ni hade för åsikt i ämnet men det första som händer är att folk hackar ner på mig

------------------
Lefve Konungen

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Pajkastningen lämnar vi utanför webForum.

------------------
med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

Enligt §3 i WF´s regler kan du inte bara göra så.
Jag tycker vi visade att vi hade en annan åsikt än dig, och det erkade vara majoritet. Att kalla folk dumma för att ha en annan åsikt är ju ganska dumt.Det folk hänvisade till var att du inte hade skrivit texten, vilket du själv erkände, vilket regleras enligt §3, så alla som svarade att du inte hade skrivit den texten hade ju rätt.

Jag tar gärna en debatt, och gjorde det också. Skriv istället en egen text om allt du tycker är fel så kan vi debattera om den.

Andreas

men jag hade tillstånd av personen som författat texten att publicera den här.

------------------
Lefve Konungen

Då är det mesta i sin ordning. Däremot ska väl källa anges ändå!? (Lite osäker.) :)

Mitt tidigare inlägg om att undvika pajkastning riktade sig till ett flertal debattörer. Ingen nämnd, ingen glömd.
En vänlig ton i inläggen gynnar alla. :)

------------------
med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

vi royalister vill sprida våra verk och tjafsar inte om copyright

------------------
Lefve Konungen

Det är helt okej att ni inte bryr er så mycket om copyright sinsemellan. På webForum är vi dock skyldiga att följa Lag (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor, i vilken bland annat copyright-reglerna omnäms.
Även om webForum är det fria alternativet så gäller ändå Sveriges lagar. :)

------------------
med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

[Redigerat av Rikard den 23 feb 2001]

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg

Vad är en royalist?

När det gäller monarki, (vet inte om allt som ingår i en monarki) men jag är inte för en kunga familj faktiskt. Det är inte så att jag har något emot dem, men känner inte heller att vi beöver en kunga familj osv.

Kungen rockar ju faktiskt. :)

En orsak är nog att jag har fått för mig att det är skattebetalarna som betalar alla stora middagar som sänds på TVn osv.

Som sagt var så är det jag som fått den uppfattningen och om någon kan säga att det inte är så blir jag ju självklart gald. :)
------------------
Forumledare, webForum

[Redigerat av Hallgren den 24 feb 2001]

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

En orsak är nog att jag har fått för mig att det är skattebetalarna som betalar alla stora middagar som sänds på TVn osv.

Självklart är det så att det är skattepengar, men det är inte det som är det grundläggande felet med monarkin.

Oavsett om vi har en kung eller president eller något annat som representant för Sverige så kommer det kosta pengar.

Det som är det stora problemet med monarkin som jag ser det är att det helt enkelt är ett odemokratisk system som inte hör hemma i en modern demokrati.

------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny

Jag ser kungen som gammal - fast levande - kulturhistoria och tycker definitivt inte via ska rucka på dessa gamla (dammiga? ;)) traditioner.
Låt kungen vara - han har det nog inte så lätt... :e

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg

Kungen rockar ju! :e :e

Förestan, är det sant att kungen inte Kan bli straffad? Är det så med hela kungafamilen också?

------------------
Forumledare, webForum

Visst ger kungen PR, men att födas in i ett ämbete är helt fel.
Ska vi verkligen kräva att dessa barn skall bli tvingade att leva ett avskrämat liv på nåt slott. Eller om man ser det från vår sida, vilken rättighet har de att födas in i ett sådant ämbete. Jag vet inte riktigt hur mycket pengar det är hovet får varje år, tror det är runt 100miljoner, och om de sedan begär ,¨mer kan man ju undra vad som är fel. Ökade levnadskostnader. Det som gör mig upprörd är att detta speglar ett klassamhälle som är för grovt för min smak. Jag tycker inte att alla ska ha lika lön et, men jag tycker definitivt inte att folk skall kunna ärva titlar etc.
Som jag ser det skapar det bara klyftor.

Andreas

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

resterna av inlägget/en borttaget/na av mig eftersom wF's fjantiga redigering av det/dom gör att utomstående läsare inte kan bilda sig en uppfattning om vad det handlade om....

[Redigerat av Reefer den 28 feb 2001]

Vad är det för prat?
Immunitet har ju knappast en riksdagsman, vad fick inte moderaten Martinger för straff?
Det som det kan avgöras i riksdagen är hurvida en riksdagsman skall få lämna sin post, inte hurvida de är immuna mot lagen.

Andreas

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)