Då dom kom fram till att man skulle privatisera radion, så var det meningen att det skulle vara lokala sändningar och med lokal profil.
Som det ser ut idag ett par år efter "demokratiseringen" ;) av radion så har vi 3 -5 stora jättar Nrj, Rix mfl. och inte f*n har dom någon lokal förankring...
[/blåt]
* Nynnar på Radio Free Europe (r.e.m.)(vad annars ;) )
------------------
MVH
/C "The only source of knowledge is experience"
- Albert Einstein
Hehe, alltid lika kul när kunderna ringer och snackar med mig - de är tvärsäkra på att ha hamnat i Stockholm åsså påstår jag att jag sitter i Jönköping... En gubbe häromdan vägrade verkligen tro på mig!
"Jamen, jag faxade ju på 08-xxxxxxx"
"Jo, men jag sitter i Jönköping, jag kommer liksom inte åt den faxen."
"Äh, struntprat! Gå och kolla nu!"
[fortsätt i 10 min]
Ridå. ;)
------------------ To be or not to be - that's not a question!
Vad radio och telefonnummer har med varandra att göra? Allt! NMT-systemet är radiokommunikation - I rest my case. :e
Det verkar som om sossarna vill lägga nån slags politisk styrning på de reklamradiokanaler som finns idag. Jag vet inte hur förslaget är utformat, men instinktivt tycker jag det är åt helvete. Politikerna har SR i strypkoppel, räcker inte det? Har de sånt maktbegär att de nu vill bestämma över de reklamfinasierade stationerna också?
Nä, om det ligger till så håller jag med Muf - ge fanken i de privata stationerna! x(
------------------ To be or not to be - that's not a question!
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849