Då hade de skyllt på eurons svaga ställning gentemot dollarn... :l
Litar inte ett spår på de där bensinbolagsstropparna...
------------------
To be or not to be - that's not a question!
11 svar · 500 visningar · startad av Rikard
En del av de höjningar av bensinpriset som har skett den senaste tiden skylls på kronans svaga ställning gentemot dollarn. Hur vore det om Sverige var med i EMU och hade Euro som valuta istället?
Då hade de skyllt på eurons svaga ställning gentemot dollarn... :l
Litar inte ett spår på de där bensinbolagsstropparna...
------------------
Om vi hade bensinsnålare bilar skulle bensinpriset inte vara något problem. Lite synd att alla klagar på politiker och bensinbolag istället för på biltillverkarna.
------------------
matti.intelligens.nu
Jag såg en intressant bil på Discovery igår, en Renault som körde både på bensin och batteri. Bensinen gick bara igång om batteriet började bli urladdat eller om det krävs mer motorkraft. När man körde på bensin laddades batteriet upp då hjulen fungerade som en dynamo och laddade upp dem.
Jag tyckte det var himla finurligt och en bra början på bensinsnålare bilar och renare luft. :)
------------------
/Petra
Oh no, they killed Kenny!
Men om vi släpper frågan bensinpriset/snålare bilar och inriktar oss på bensinpriset/euron som jag vet att denna tråd handlar om... ;)
Då hade de skyllt på eurons svaga ställning gentemot dollarn ...
Tittar man på dollarn vs. euro / krona så är det ingen tvekan om att det är euron som följt dollarn bäst under den senaste tiden.
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
Så är det säkert, men det vet kanske inte gemene man. Alltså litar de på vad bolagen säger... :l
------------------
...euron som följt dollarn bäst under den senaste tiden.
Vilket inte var helt oväntat, eller vad säger du Robban... ;)
Vilket inte var helt oväntat, eller vad säger du Robban...
Faktiskt inte. I.a.f. jag ser det som ganska självklart att en större (fler antal anslutna) valuta svänger mindre än en mindre. Att sedan euron föll en del i början är ju inte så konstigt. Det handlar ju ändå om att införa en helt ny valuta, men avsevärd tyngd internationellt sett. Det gör man inte i en handvändning precis. :)
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
Blev helt fel, återkommer när jag har mer under fötterna.
Andreas
[Redigerat av AG den 22 okt 2000]
Jag såg en intressant bil på Discovery igår, en Renault som körde både på bensin och batteri. Bensinen gick bara igång om batteriet började bli urladdat eller om det krävs mer motorkraft. När man körde på bensin laddades batteriet upp då hjulen fungerade som en dynamo och laddade upp dem.
Toyota säljer redan en bil med liknande koncept. Detta borde uppmuntras med skattelättnader.
http://prius.toyota.com/
------------------
-------------------
What a waste it is to lose one's mind. Or not to have a mind is being very wasteful. How true that is.
Dan Quayle