han är en politiker.
det ska finnas ett arbete som en psykolog eller psykiater gjorde som visar att många politiker har en läggning åt psykopati hållet.
15 svar · 1 376 visningar · startad av Danne V
Tyckte en gång att han var en en sympatisk lintott. Dessutom helt politiskt oerfaren som motvikt till dom andra. Nu har han, enligt min ödmjuka uppfattning, utvecklats till en av de mest beräknande, läskiga och falska politikerna vi någonsin haft. Jag börjar på fullaste allvar bli rädd för den där göken, särskilt som han mycket väl kan bli statsminister en vacker dag.
Är det någon mer som har samma uppfattning?
han är en politiker.
det ska finnas ett arbete som en psykolog eller psykiater gjorde som visar att många politiker har en läggning åt psykopati hållet.
Socialdemokrat
fd. Spelare i aik
Håller på solna laget idag...
Bodström faller in i den kategori människor som man med glädje skulle läsa om i tidningen, Om personer som fått en allvarlig sjukdom där man kommer dö en långsam och smärtsam död utan botemedel...
Hans sympatier för fotbollslag tycker jag är ointressanta:
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2009\10\17\357461&SectionId=Ettan&menusection=Startsidan;Huvudnyheter
Bodström faller in i den kategori människor som man med glädje skulle läsa om i tidningen, Om personer som fått en allvarlig sjukdom där man kommer dö en långsam och smärtsam död utan botemedel...
Säg att du skojar, eller peta in en smiley som blinkar, annars vet jag inte vad jag ska tro...
Jag har väl aldrig gillat Bodström pga hans slemmiga attityd men jag kan alldeles för lite om politik för att ha en bra uppfattning om hur han fungerar i politiken. :)
>Poteta Om du har gott minne eller söker på tidigare trådar, kommer du att se att Esen inte skojar. Det är hans åsikter och attityder, fastlagda i sten och orubbliga.
Sök, googla "döda råttor webforum" tex.
Alla forum har väl sina åsiktsmarodörer! Sunt förnuft och empati är ibland en bristvara. Märkligt.
Jag har väl ingenting emot honom som fotbollsspelare eller supporter. Hans politik däremot är ingenting annat än ett ovärdigt fördummande av människan.
Bodström är en riktig polisstatsivrare, med sitt datalagringsdirektiv och allt. Hade man kunnat stryka namn på valsedeln istället för att bara kryssa för hade jag lätt röstat (S) om ett år enbart för att försöka få bort honom.
Bodström är en riktig polisstatsivrare, med sitt datalagringsdirektiv och allt. Hade man kunnat stryka namn på valsedeln istället för att bara kryssa för hade jag lätt röstat (S) om ett år enbart för att försöka få bort honom.
Jo, det är min uppfattning också. Läste någonstans att ingen annan justitieminister någonsin har trummat igenom fler ändringar i lagen än han gjort, särskilt sådana som ger Storebror koll på medborgarnas privatliv och på andra sätt inskränker människors personliga integritet.
Det skrämmer mig utav helvete att han som justitieminister, dvs rikets högste ansvarige för lag och rätt, bl.a. låtit CIA landa mitt i Stockholm och kidnappa svenska medborgare. Eller att han försökt sätta munkavle på justitiekanslern, dvs den som tillsatts av svenska folket att granska hur rättsordningen sköts. Och mer.
Han har (fortfarande enligt min egen uppfattning) förvandlats till en myglande, narcissistisk lögnhals som tycker sig inte behöva följa några som helst regler andra än sina egna.
Socialdemokrat
fd. Spelare i aik
Håller på solna laget idag...Bodström faller in i den kategori människor som man med glädje skulle läsa om i tidningen, Om personer som fått en allvarlig sjukdom där man kommer dö en långsam och smärtsam död utan botemedel...
Att fördöma människor och önska deras död efter vilka åsikter eller vilket idrottslag dessa håller på är inte sunt. Att ha denna livsåskådning får mig att tänka på Nazityskland och Nordkorea. Det innebär även att man har en väldigt begränsad världsbild.
Man e ju inte dirket förvånad...
http://fotboll.expressen.se/Allsvenskan/1.1767529/bodstrom-fansen-ska-inte-straffas
Man e ju inte dirket förvånad...
http://fotboll.expressen.se/Allsvenskan/1.1767529/bodstrom-fansen-ska-inte-straffas
Esen, det skulle vara jäkligt trevligt om du kunde försöka fatta att fotboll och DIF är inte är det enda som är viktigt här i världen och att kritiken mot Bodström kanske sträcker sig längre än att han är AIK-are? Kan du göra ett försök? I alla fall i den här tråden?
Esen, det skulle vara jäkligt trevligt om du kunde försöka fatta att fotboll och DIF är inte är det enda som är viktigt här i världen och att kritiken mot Bodström kanske sträcker sig längre än att han är AIK-are? Kan du göra ett försök? I alla fall i den här tråden?
Läs sidan Esen länkade till. Även om det är fotbollsrelaterad finns det en relevant poäng. Ett gäng fans tar sig över skyddsstaketen och tar sig in på planen mitt under prisutdelningen, och Bodström tycker inte att de ska straffas. Oavsett färgen på laget man håller på är detta ett oacceptabelt beteende i min mening, och för en gångs skull håller jag med Esen.
Läs sidan Esen länkade till. Även om det är fotbollsrelaterad finns det en relevant poäng. Ett gäng fans tar sig över skyddsstaketen och tar sig in på planen mitt under prisutdelningen, och Bodström tycker inte att de ska straffas. Oavsett färgen på laget man håller på är detta ett oacceptabelt beteende i min mening, och för en gångs skull håller jag med Esen.
Det jag (över?)reagerade på var Esens syftning med "man är ju inte direkt förvånad" när man ser det i ljuset av hans övriga inlägg där han inte presenterat en enda ynka åsikt om B (han har väl inte det heller) annat att han är AIK-are, sosse och gärna borde dö.
Dessutom: Om Esen syftar på att Bodströms uppfattning om lagen är fel borde inlägget ha hamnat juridik-forumet. Om han däremot syftar på att detta är ytterligare en bekräftelse på B:s tvivelaktiga moral, falskhet osv, så undrar man ju hur han (Esen) får ihop det resonemanget utan att det har att göra med att B är AIK-are.
För övrigt tror jag att Bodström tyvärr kan ha rätt i det här fallet. Men det kan vi ju eventuellt diskutera i ett annat forum....
Läs också nästa sida (det var tydligare i papperstidningen men inte lika bra på nätet) om Bodströms blogginlägg där hans argument framgår tydligare.
Sen var det inte "mitt under prisutdelningen" utan direkt efter slutsignalen och som bekant blev det inte så mycket av prisutdelningen tyvärr. Rätt ska vara rätt! :e
Fast jag tror Esen ändrar uppfattning om det går vägen för Djurgården ikväll och på söndag så de klarar sig kvar... ;)