FFreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg
Melea skrev:
Fick 77% på Miljöpartiet, sen kom Vänsterpartiet strax därefter på 62%. Piratpartiet fick inte mer än 37%. De har svaret extremt märkligt på många av frågorna.
PP ville säga "ingen åsikt" på de flesta frågorna men det fick man inte göra i DN:s test... där måste alla partier ha en åsikt i alla frågor så det testet är missvisande...
FiaMedlem sedan apr. 20042 994 inläggIdag har jag förhandsröstat. :)
För egen del så är miljöproblemen viktigare än upphovsrätt/fildelning. Utrotad fisk är borta för alltid. Sabbade ekosystem (t ex Östersjö-algsoppa) kan ta flera generationer innan det blir tillräckligt friskt för att människor ska kunna fiska i/bada i/njuta av det som våra förfäder gjort.
Impopulära beslut om upphovsrätt/fildelning kan alltid rättas till senare och med tanke på utvecklingen så är jag övertygad om att såna problem kommer lösa sig relativt snabbt ändå.
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggI morgon skall vi förtidsrösta, förra gången vi var där (drottninghögs Bibliotek) visste de knappt på vilka tider som man kunde rösta!
Jag håller med Fia om detta med miljön. Men så tänkte jag så här, kolla den här länken:
http://marinetraffic.com/ais/ Så lägger ni Helsingborg i mitten och zoomar in till det är fyra streck uppifrån, dvs. Helsingör Helsingborg finns.
Så väljer ni Vessel "Aurora" eller "Tycho Brahe" går bra!
Då ser ni hur de har färdats i de senaste 48 timmarna.
Precis så går det med oss människor om vi släpper in IPred och alla andra IP lagar.
Men det viktigaste , Gå och rösta Nu. Imorgon kan ni bli överkörda (bokstavligt) säger Lasp.
Hamlet, någon av merchandia eller Aci link går också bra! Zooma in igen
Jag vet inte hur jag ska rösta, men Falkvinges post om Himmelska fridens torg Sverige 2029 får mig att fundera.. Även om PP inte har mycket på sin agenda kanske det faktum att dom kan röra om kan vara nog så viktigt för framtiden.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggDet blev inte PP för min del, av en enda orsak. Jag vill inte se deras andranamn i Bryssel. Jag hoppas att de får tillräckligt med röster för att Christer kommer in, men min röst förlorade de p.g.a. dåligt omdöme.
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inläggNågon som vet när vallokalerna öppnar imogon och när dom stänger?
Antar att det e samma för alla vallokaler?
Quid skrev:
09:00 - 21:00
Stämmer inte, här i stan så öppnade det kl.8, så det var ingen direkt kö, nu när jag var över och gjorde min plikt.
JjohaseoMedlem sedan maj 2009250 inlägg Ok, då sticker jag dit direkt påstuds
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggVa bra att Ni tar Er tid.
Hoppas att det blir nytt rekord, även om jag är tveksam över hur många medelålders tänker och reflekterar.
Vi har gjort vår skyldighet och rättighet! Då blir det en demokrati.
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggfick inte rösta... :(
mitt jävla leg hade gått ut... x(
JjohaseoMedlem sedan maj 2009250 inlägg Vilket parti representerar Isabella Lövin?
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inläggSka vi inte köra en omröstning här på WF o se vad restatet va om vi fick avgöra
Själv rösta jag på S
Kryssa överst
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
obelix skrev:
fick inte rösta... :(
använd den röstsedel du fick hemskickad, där står behörighetskod också, kanske inte är för sent än, skynda!
PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg
Danny skrev:
använd den röstsedel du fick hemskickad, där står behörighetskod också, kanske inte är för sent än, skynda!
ID-kort måste man alltid ha. Alternativt sitt pass eller annat giltig ID-handling.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggEller att någon annan kan intyga vem du är. D.v.s. ID-handling är inte nödvändig om du har röstkort.