webForumDet fria alternativet

Nån som kan förklara vad (sd) egentligen vill?

Politik & samhälle

10 svar · 810 visningar · startad av Rikard

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg
Frågan#1

Alltså jag har tittat på den här intervjun flera gånger och jag är fortfarande inte på det klara med om Petter Carlsson lyckas få fram något budskap över huvud taget. :OO

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Han lät som någon dåligt påläst och nervös gymnasieelev som håller föredrag för klassen eller nåt. :r

Tycker att detta sammanfattar det hela ganska bra:

SVT skrev:

Ulla Ekström von Essen har granskat Sverigedemokraternas arbete i kommunerna under förra mandatperioden och hon säger till Rapport att de är ganska ointresserade av kommunalpolitik. De ställer inga frågor och engagerar sig inte i debatten.

Varför vill man då bli vald till en kommunal församling?

-Därför att det ger legitimitet, säger hon.

Men Sverigedemokraterna verkar få röster även om kommunalpolitikerna inte engagerar sig. I Ystad till exempel har partiets enda ledamot bara motionerat i två frågor den senaste mandatperioden. Den ena handlade om att hela kommunfullmäktige ska sjunga nationalsången innan varje möte för att skapa en svensk samkänsla och den andra om en gratis badbuss till stranden. Samtidigt har Sverigedemokraterna ökat från ett till tre mandat i valet.

-Det handlar inte om att man röstar för någonting utan man röstar mot någonting, säger Ulla Ekström von Essen.

Medlem sedan jan. 20013 582 inlägg

Kanske lite offTopic men:

http://expressen.se/index.jsp?a=699600

Hela fenomenet tycker jag kan ses som ett misslyckande för de övriga partierna... Deras taktik har helt enkelt varit felaktig...

//Henrik

Medlem sedan maj 20012 812 inlägg

muskot skrev:

Det handlar inte om att man röstar för någonting utan man röstar mot någonting, säger Ulla Ekström von Essen.

Tänk att det tror jag också, verkar vara en skärpt tjej :)

- M

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Rikard skrev:

Alltså jag har tittat på den här intervjun flera gånger och jag är fortfarande inte på det klara med om Petter Carlsson lyckas få fram något budskap över huvud taget. :OO

Han får väl fram en hel del?
- Han är nöjd med valresultatet.
- Han är inte främlingsfientlig.
- SD vill att människor ska få bestämma över sitt eget öde.
- Gamla ska känna sig trygga.
- Det ska finnas kravmärkt mat.
- Det finns inte fler rasister i SD än andra partier.
- Vi ska ha en ansvarsfull invandringspolitik.
- Invandrare ska få jobb och lära sig svenska.
- De etablerade partierna vill inte släppa ifrån sig makten.
- Petter Carlsson vill "röra om i grytan".
m.m...

Medlem sedan apr. 2006927 inlägg

Rikard skrev:

ehmm,, vet inte...

Medlem sedan dec. 20051 420 inlägg

Ingen vet nog exakt vad SD och deras likar vill, inte ens de själva..
Jag misstänker dock att något i stil med detta ligger under ytan.. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,896792,00.html

Medlem sedan jan. 20013 582 inlägg

HiDensity skrev:

Ingen vet nog exakt vad SD och deras likar vill, inte ens de själva..
Jag misstänker dock att något i stil med detta ligger under ytan.. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,896792,00.html

Bravo..Vilken analysförmåga...

Medlem sedan juli 20011 714 inlägg

Den där händelsen, att ett nazistgäng praktiskt taget kapade en färja och kölhalade alla främmande raselement (ungefär), verkar ju mest vara en fantasiskapelse av media än något som verkligen inträffat. Säljs ju extra många tidningar (annonsbärare) på söndagar, så då gäller det att ha extra fräsiga artiklar. Antar jag...

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Nån som kan förklara vad (sd) egentligen vill?

De vill skryta med sin låga IQ. Ett slags inverterat Mensa.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

:e

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)