legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg
Mozfan skrev:
Va! Om det nu skulle vara så att landet körts i botten, vad har det att göra med att jag "orkar" ha en åsikt?
Inställningen om att det är bättre att klaga på andra än att göra något själv. Det får landet att gå kräftgång istället för framåt. Vår tjänst har varit uppe i en vecka och val.se satte upp sin publikt igår. När jag läser dina inlägg verkar det som om att folk måste motivera vad de gör för att överhuvudtaget ska få existera. Jag är trött på den där klagandementaliteten som man ofta ser nuförtiden. Nu kanske detta delvis blir oförtjänt riktat mot dig, men att bara orka sätta igång och klaga på något så irrelevant som en tjänst som sattes upp innan det fanns något annat alternativ gör din post ganska sorglig.
FFarbrorMedlem sedan dec. 200537 inlägg Håller med om att Ohly och Persson verkar väldigt självgoda. Nöjd men inte stolt, brukar de säga. Detta trots att det enligt brittiska tankesmedjan Open Europe, som analyserat löne- och välfärdsutvecklingen i Europas länder under den senaste tioårsperioden, är så att de fattigaste svenskarna varit de största förlorarna under statsminister Göran Perssons tid vid makten. Medelsvensson har ökat sin inkomst tre gånger så mycket som den som tjänar sämst.
PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg
Farbror skrev:
Håller med om att Ohly och Persson verkar väldigt självgoda. Nöjd men inte stolt, brukar de säga. Detta trots att det enligt brittiska tankesmedjan Open Europe, som analyserat löne- och välfärdsutvecklingen i Europas länder under den senaste tioårsperioden, är så att de fattigaste svenskarna varit de största förlorarna under statsminister Göran Perssons tid vid makten. Medelsvensson har ökat sin inkomst tre gånger så mycket som den som tjänar sämst.
Stolt men inte nöjd snarare...
MozfanMedlem sedan okt. 2005541 inlägg
legis skrev:
Inställningen om att det är bättre att klaga på andra än att göra något själv.
Jag har gjort mycket själv och hört andra klaga som verkligen inte gör något själv. Tog du min fråga som klagomål så var det synd, för det var inte meningen. Men fortfarande fördrar jag att slippa flash. :bire
Jag ber om ursäkt för att jag vågade vara nyfiken och fråga. Jag ville bara kolla syftet med siten och hade väl hoppats på att få veta hur du kan presentera valresultat i "realtid". Dom enda jag hitills vetat om att kunna göra det är https://www.val.se eftersom alla valresultat rings in dit. Men det får väl vara din hemlighet då ;)
Siten https://www.val.se har kanske inte varit publik inför detta val, men den var publik också åtminstone under förra valet för fyra år sedan. Dom tycker väl inte att den behöver vara det under hela mellantiden mellan valen?
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg
Mozfan skrev:
Jag ber om ursäkt för att jag vågade vara nyfiken och fråga. Jag ville bara kolla syftet med siten och hade väl hoppats på att få veta hur du kan presentera valresultat i "realtid". Dom enda jag hitills vetat om att kunna göra det är https://www.val.se eftersom alla valresultat rings in dit. Men det får väl vara din hemlighet då ;)
Vi hämtar informationen från samma servrar :)
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg...och så ägnar vi oss åt topic, okej? :)
MozfanMedlem sedan okt. 2005541 inlägg
legis skrev:
Vi hämtar informationen från samma servrar :)
Ok, tack. Då vet jag det, men jag visste inte att andra hade tillgång till dom servrarna.
Jag ber om ursäkt igen, inte minst för att jag "kidnappade" tråden. Men jag är inte så intresserad av slutdebatten. Man börjar bli lite blasé på alla debatter och hela "valkarusellen". :)
Men för att bli "on topic", angående programledarna (såg lite av reprisen i SVT24) kan jag väl hålla med om att de kunde ha varit bättre. Guillou och Rosenberg bjöd visserligen på underhållning, men dom var alldeles för mesiga i sina frågor. Det blev mer av "mysstunder" än tuffa frågor och diskussioner, man får inte ut så mycket av vad politikerna vill när man inte "ställer dom mot väggen" ordentligt.