Jag hade sänkt skatterna för företagare och gjort regelverket mindre snårigt för dem, infört hårdare lagar för att komma in i Sverige, tagit bort 3/5 av alla onödiga lagar (om jag nu blev stadsminister så skulle jag veta vilka), sänkt öl till 16 och systembolaget till 18. Tagit bort spritskatten och systembolaget och gjort SVT skattefinansierat. Sedan hade jag ändrat hur pengar betalas ut till högskolorna så att det blir kvalité framför kvantitet och de inte tvingas godkänna personer som inte klarar kurser ordentligt.
Gymnasietskolan hade jag försvårat - villa kurser är som det är nu alldeles för enkla. Tuffare utbildning i hela grundskolan hade jag också fixat, för det är svinaktigt lätt i början.
Sedan hade livstidsstraff varit livstidsstraff.
Skatten för låginkomsttagare skall helt tas bort, så att de slipper socialbidrag vid låga löner. Skattesatsen ska bli platt. Inte accelererande.
Räntan ska höjas, för med skatteförändringarna så kommer ekonomin accelerera. (men det bestämmer ju inte jag)
Soft loans till nystartande firmor. Dvs. låg ränta fast hård betalningsskyldighet. Skolan ska verkligen vara gratis. Ut med flummet från skolan. Mer undervisning istället för grupparbeten i språk.
Mindre klåfingrighet än sossarna - lämna företagen i fred.
Anställ invandrare på skatteverket för att kolla taxichaufförernas fuskande. (som själva är chaufförer). Anställ krog-ägare också... (wow vad de ofta fuskar!)
Starta alla sveriges kärnkraftverk, förbjud importerad kolkraft. Satsa lite mer procent av BNP på forskning och utveckling (av bland annat alternativa energikällor). Subsidera etanol och naturgasbilar.
Ändra strukturen i regeringen - större transparens när de utser ministrarna, och skälen för att utse ministrarna ska vara offentliga och tillgängliga (inte som nu alltså)
Inför Euron.
Sluta skära ner på försvaret och börja istället forska om nukleära, biologiska och kemiska stridsmedel samt nya stridsflygplan osv... För att tjäna pengar på att sälja alltså.
Minska A-kassan, och sluta belöna försäkringskassans arbetare för att långtidssjukskriva personer --> gör det lättare för personer som är sjukskrivna att åter börja arbeta. (soft loans, och med skattesänkningarna)
Sluta behandla hård arbetande egna företagare som tjänar en bra lön som potentiella skattefuskare, och sluta snacka skit om att "en städare tjänar 10% av hans lön" och fatta att det inte handlar om personen, utan om utbildning och kämparglöd.
Ta bort vuxendagiset som ska frisera arbetslöshetsstatistiken och inför ORDENTLIGA utbildningar som ger högskolepoäng och inte någon slags dagis som vissa utbildningar idag är.
Minska villaskatten.
Ge mer resurser till polisen.
Ge mindre resurser till socialbidrag genom att få dem i arbete och genom inviduell uppföljning och genom att skrota AMS och istället låta bättre ställen, som tex. monster utföra jobben.