webForumDet fria alternativet

Fastighetsskatten

Politik & samhälle

3 svar · 439 visningar · startad av Josef

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg
Frågan#1

Jaha, då var det dags igen. Nu ska fastighetsskatten upp så mycket som 20% på vissa ställen i landet. Däribland Göteborg. Att den dessutom inte har någon som helst förankring i hur ekonomin ser ut i hushållen enskilt är ju dessutom ännu värre. Så att de som har det värst ställt måste betala lika mycket som de som har det bäst ställt.

Nu är det ju som tur är inte jag som betalar utan mina föräldrar, men jag kommer ju att märka av det.

Vart ska detta sluta?

Medlem sedan maj 20012 812 inlägg

Det är bara att inse att en av de förmögenheter som man har svårt att gömma undan för staten är just boendet. Vilket gör det till en attraktiv måltavla för staten att plocka in pengar på.

Där med inte sagt att det inte är skamligt att man behöver betala fastighetsskatt, ens fastighet borde vara befriad från skatter, med tanke på hur mycket skatt som man redan betalar för att kunna bo där...

Eller så får ni göra som Göran har gjort, flytta ut till landet och säg att man brukar jorden så slipper ni fastighetsskatten och kan plocka in bidrag från både staten och EU.

- M

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Vissa orter i Skåne åker på en höjning om >40% !!
Tänk sedan när de höjer uttagsprocenten igen tillbaka till 1,7% !!
Den formen av skatt är sjuk !!
Men egentligen skall vi alltid se på vad alla pengar går till !!

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Var kan man läsa mer om den här höjningen?

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)