webForumDet fria alternativet

Analys & Kritik

Politik & samhälle

5 svar · 455 visningar · startad av His Divine Shadow

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg
Frågan#1

http://www.analyskritik.press.se/

Nån läst denna sajt? Gillar mkt av vad som säger(vilket betyder att jag inte håller med om allting, värst vad mycket gnäll det var om arnold, han har ju gjort ett bra jobb än så länge), speciellt om kärnkraften och energipolitik/miljöpolitik i allmänhet, fast jag vet inte hur möjligt det är att försöka upprätthålla ett industrisamhälle i europa med dagens hårda konkurrans.

Tycker den är mkt läsvärd men jag undrar, precis vad står dom för? Dom kritiserar nästan alla partier, dom kritiserar vänsterpartiet, moderaterna, nyliberalism, kommunism, ja över hela spektrumet. I vissa fall verkar dom vara för den fria marknaden och kapitalism, i andra fall är dom emot den.

Dom är emot globalisering och EMU, vilket verkar vara lite vänster-aktigt, och jag märkte när jag svepte över sidan att sossarna kanske fick mindre svidande kritik än dom andra så sossarna kanske ligger närmare deras ideologier, fastän den "rödgröna" regeringen får mycket kritik, speciellt för deras urdumma energi politik och att dom samarbetar med miljöpartiets "eko-fundamentalistiska" och "civilisationsfientliga" agendan.

Först och främst verkar dom tala om rationalitet och pragmatism.

I övrigt är denna sajt en fin källa för debatter av alla dom slag eftersom allt och alla verkar kritiseras, men jag är nog mera nyfiken till att ta reda på vilket partis ideologi som står dom närmast.

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Deras programförklaring är lite intressant: http://www.analyskritik.press.se/Programforklaring.htm

Den ansvarige utgivaren tycker visst att rock & roll kulturen är gift, det var faktiskt urlöjligt i min mening.

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Alldeles för obalanserat för min smak.

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Om du lyckats undgå att sidan är vänster så att det skriker om det, så är jag förvånad.

Jag tyckte det fanns så mycket kritisering av vänsterpartiet, miljöpartiet och dess politik att jag börjae undra.

Också plus på några ställen så verkade dom tala om kapitalism i ett positivt ljus, men jag fick nog ett definitivt vänster intryck, "men, men," tänkte jag, "skenet kan bedra".

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)