Utanför Malmö är det ju tveklöst Schyman som får uppmärksamheten. Inom Malmö kanske det är en annan sak. Det beror väl på hur viktig den där tunneln är för Malmö-borna, antar jag.
Skönt att se Vänsterpartiet blir ett minne blott i riksdagen.
Innan Schyman kom in i Vänsterpartiet och började med sin populism, så har alltid Vänsterpartiet haft över 4%. Tror att Vänsterpartiet har en så pass stark plattform och stöd att stå på, att de inte behöver frukta att ramla ur riksdagen.
De som är feminister och kämpar för kvinnors rätt och jämställdhet finns inom alla samhällsgrupper, och jag tror inte att så många av dessa vill rösta på ett "vänster-alternativ-parti" som startas upp av Schyman som är gammal KPML(r)-medlem.
Feminism är ingen vänsterfråga, utan en fråga som berör alla samhällsgrupper. Många av de som stödjer feminismen är inte vänsteranhängare, utan är socialdemokrater, moderater, centerpartister m.m. Utifrån det tror jag att stödet för ett "enfrågeparti" är ganska så begränsat, även om frågan är viktig. Tror inte att ett feministiskt parti i riksdagsvalet 2006 är något hot mot vänsterpartiets riksdagsexistens.
I min erfarenhet tycks det vara så att dom människor som skulle ha en såpass "passion" för feminism att dom skulle rösta på ett feministparti är vänster anhängare till den grad att dom annars röstat på vänsterpartiet.
Utanför Malmö är det ju tveklöst Schyman som får uppmärksamheten. Inom Malmö kanske det är en annan sak.
Nja, Malmö är ju lite utav en av Sveriges största feminist-tillhåll i Sverige, så..
Som sagt är det kanske en annan sak. Jag har helt enkelt ingen aning om vilken av dessa händelser som skulle uppmärksammas mest i Malmö. Men det är ju fortfarande svårt att veta, då det tydligen inte blev något.
279 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25