Ibland undrar man om dem verkligen är mänskliga! Idioterna kunde ju f*n ha gått in i ett museum och kidnappat alla där, men neej! Dem var tvungna att ge sig på helt oskyldiga barn.
Det får en att tänka. Vilka resurser och vilka bekämpar terrorister? Vi bortser från Israel, Usa och Ryssland.
Det intressanta var det här med dem 2 kidnappade franska journalisterna. Frankrike har ju vart det kritiska ansiktet utåt mot Irak kriget. Men ändå kidnappar dem 2 fransmän pga. förbudet mot att bära religiösa tecken i skolan. De vill inte att man ska tillåta religiösa symboler utan de vill att man ska tillåta slöja. Jag skulle inte bli förvånad om Frankrike tillslut tillät religiösa symboler. Och så kidnappar de nya fransmän och kräver att man ska förbjuda det kristna korset, den judiska stjärnan osv.
Men återigen vilka bekämpar dem internationella terroristerna?
Inte Sverige iaf. Sverige är landet där krigsförbrytare vill spendera sina fängelsestraff. Landet där dem stora skurkledarna bor och har sina baser. Landet som faktiskt skyddar dessa personer p.g.a. att dem är svenska medborgare.
Jepp! Det är också sorgligt hur stor makt en terrorist egentligen lyckas uppnå. Usama bin laden kommer kanske att avsätta bush, han vänder minst halva folket mot sin egen president genom att tvinga honom i en situation han måste lösa och därmed löser på sitt och sina republikaners sätt. :x
Jepp! Det är också sorgligt hur stor makt en terrorist egentligen lyckas uppnå. Usama bin laden kommer kanske att avsätta bush, han vänder minst halva folket mot sin egen president genom att tvinga honom i en situation han måste lösa och därmed löser på sitt och sina republikaners sätt. :x
Pinkar inte Bush på fel träd med sitt lilla krig?
När det gäller terrorister så uppnår dom sina mål med sina terrorhandlingar, dom tror att det dom gör är rätt, och att ändamålen helgar medlen...
Försakens skull så talar jag om att jag finner terrorhandlingar mot oskyldiga avskyvärda.
Visst är det hemskt, men dessa människor gör det inte helt utan anledning.
Tänk bara på vad Ryssland har gjort nere i Tjetjenien, de har våldtagit, torterat och skändat människor där i åratal utan att någon bryr sig.