Kan inte heller minnas att jag nånsing mött någon som är långtidssjukskriven som inte vill arbeta.
Jag kan villigt erkänna att jag var nöjd dom första 2-4 månaderna, mest tack vare att vi köpte lägenhet, flyttade från Östersund till Borås och köpte en söt liten Pansartax...
Men nu, efter snart 4 år utan ett riktigt jobb...
satan vad less jag är...
Först var jag arbetslös och stämplade ett år eftersom jag var 25% sjukskriven för min Tinnitus, arbetsförmedlingen visste inte vad dom skulle göra med mig...
sedan kom vi överrens om att jag skulle avsluta min sjukskrivning och plugga till CNC-operatör.
Det höll i ca ett halvår, sedan blev jag 50% sjukskriven av samma orsak, men jag fick vara kvar på utbildningen eftersom jag hade ett dokumenterat handikapp...
Det komiska var att varken jag, Lernia eller arbetsförmedlingen trodde att jag skulle få ett jobb efter utbildningen...
Sedan, när jag hade 2 månader kvar på utbildningen så lämnade ryggen in en avskedsansökan, vilklet jag inte beviljade, så för 2½ år sedan började den jävlas med mig, så jag blev sjukskriven 100%...
Nu befinner jag mig mitt i ett krig mellan Vårdcentralen och F-kassan om vem som ska ta första steget och därmed få betala min rehabilitering...
När jag pratade med F-kasan sist, med min femtioelfte handläggare, så frågade hon med en lagom monoton uttråkad röst hur jag ser på framtiden, om jag tror att jag kommer att börja jobba igen eller oom jag kommer att vara fortsatt sjukskriven, mao det var upp till mig att välja....
Jag svarade att jag vill ut och jobba igen, så fort jag kan...
Hon blev först tyst i andra änden, sedan bad hon mig upprepa det jag nyss sa...
Jag sa det igen, hon blev pigg, glad och supertrevlig, och medelade mig att jag kommer at få en ny handläggare efter sommaren, han kommer at bli min 7:e i raden, ingen av dom andra har slutat eller sjukskrivit sig, utan jag har bara åkt runt i maskineriet...
Så här är jag nu...
En udda figur, som mer eller mindre har tackat nej till sjukpension, som vill tillbaka i arbetslivet men som inte kan för tillfället, jag befinner mig mitt i ett ekonomiskt krig mellan två parter...
Trots att ingen vet hur det ska gå till, så har F-kassan en plan, en plan som ska se till att jag jobbar på heltid from Januari månads början...
det är hela planen än så länge...
Visst är det kul...
[edit]
Jag förlorar, efter skatt om jag räknar på mitt sista jobb ca 10 000:-/månaden på detta att vara sjukskriven...
[/edit]