webForumDet fria alternativet

Vad tänker folk med?

Politik & samhälle

9 svar · 438 visningar · startad av Esen

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg
Frågan#1

Text från AB

"Kravallerna krävde en massiv polisinsats.
- Det har varit besvärligt. Demonstranterna hade inget tillstånd, säger Mats Glansberg, informationschef vid Göteborgspolisen.
Astrid Hallén och Anna Franzén, 17, var med i tåget.
- Polisen hetsade fram våldet. Vi vill bara ha roligt, säger Astrid Hallén.
- Vi vill ha en stad som är till för alla utan att det finns begränsningar. Och det vill vi visa genom att festa på gatorna. Dessutom blockerar vi vägar för att få folk att köra mindre bil, säger Anna Franzén."

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Ja, det är konstigt att Aftonbladet har läsare.

Medlem sedan juli 2000297 inlägg

Ja, det är synd att polisen gång på gång beter sig som idioter.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

sebbz skrev:

Ja, det är synd att polisen gång på gång beter sig som idioter.

Eller som i detta fall. Människorna som var ute på stan och höll på...

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Frihet under ansvar.
Nånstans på vägen har vissa människor missat detta, och tror man kan strunta i att ta hänsyn till andra.

Det är som om jag skulle sätta upp hinder i trappuppgången för jag tycker det springs för mycket där. Inte särskilt demokratiskt alls.

Medlem sedan juli 2000297 inlägg

Eller som i detta fall. Människorna som var ute på stan och höll på...

Det ena leder till det andra.

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

Protester ö.h.t tycker inte jag är särskilt demokratiska. Det betyder inte att vissa inte kan vara nyttiga.
Ändamålet helgar medlen, åtminstonde ibland.

Medlem sedan maj 2004325 inlägg

Om dom vill ha en stad för alla utan begränsningar så sluta va ivägen när jag VILLl köra bil. skaffa ett jobb hippi.

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

terLag skrev:

Om dom vill ha en stad för alla utan begränsningar så sluta va ivägen när jag VILLl köra bil. skaffa ett jobb hippi.

Det är klart att man kan bli sur om trafiken blir i det närmaste stillastående tack vare demonstrationer, men tror du inte att du är lite väl hård nu?

Rätt många "hippis" protesterar just för att de inte har något jobb eller för att arbetet inte tillfredställer deras behov.

Medlem sedan maj 2004325 inlägg

Rufus skrev:

terLag skrev:

Det är klart att man kan bli sur om trafiken blir i det närmaste stillastående tack vare demonstrationer, men tror du inte att du är lite väl hård nu?

Rätt många "hippis" protesterar just för att de inte har något jobb eller för att arbetet inte tillfredställer deras behov.

jag har inte heller något jobb, men jag tror inte att det hjälper att börja demonstrera och sedan kanske bli nerslagna av polisen :p . Helldre anstränga sig lite mer

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)