Pace skrev:
4. Våldtäckt = Nej, jag har aldrig blivit våldtagen. Känner ingen som blivit våldtagen heller.
Säg inte det. Det finns ett ganska stort mörkertal, samt att det är många som väljer att inte vilja tala om just att man har blivit våldtagen. Tro mig, för jag vet.
Pace skrev:
Jag är medveten att det förekommer, men jag bara påpekar att jag inte har märkt av någon diskriminering. Bara för att den finns så innebär det inte att den finns överallt, och bara för att jag är man så får jag inte per automatik bättre rättigheter - även om det kan vara så på många andra platser.
Bara för att den inte syns överallt, betyder inte att den inte finns. Som sagt, mörkertalen är större än man tror.
Pace skrev:
Vad spelar det för roll att spalta upp vem som är mest diskriminerad? Värnplikt, kvinnofridslagen, internationella kvinnodagen, självförsvar för kvinnor. Där har du några motargument.
Motargument för vad? Att samhället försöker delge hjälp till en utsatt grupp?
Pace skrev:
Dock så tycker jag det är relativt ointressant att spalta upp saker för att säga "de eller de är mer förtryckta än de andra".
Hur kan det vara ointressant ifall det är den hårda sanningen?!
Pace skrev:
En man som blir våldtagen är med andra ord acceptabelt, även om det så är 1 av 100 våldtäckter?
Det är aldrig acceptabelt. Men det har jag aldrig påstått heller.
Pace skrev:
För män "brukar" ju inte bli våldtagna. För fan, återigen, våldtäckt som våldtäckt, oavsett kön. Allt ska bedömmas lika. Om kvinnorna är överrepresenterade i statistiken ska man inte dömma ut mannen, det är ju för fan individer som gör våldtäckten, inte ett kön. Jag har aldrig våldtagit en kvinna, men siffrorna talar ju uppenbarligen emot mig. För jag är ju en man, och män våldtar. :l
Om du har krig på två fronter och den ena fronten har 100 soldater kvar och den andra har 10 kämpande stackare kvar, skickar du hälften (fem st) av dina reserver av 10 soldater till den ena fronten och resterande till den andra? Eller skickar du 10 reserver till dina 10 mest utsatta soldater?
Pace skrev:
Jag hatar när kön kategoriseras och presenteras i siffror där ena parten väger över så skyller man på motparten.
Rent generellt; män våldtar kvinnor, kvinnor våldtar inte kvinnor i samma utsträckning. Män slår kvinnor, kvinnor slår inte kvinnor i samma utsträckning. Inte heller våldtar eller slår kvinnor män i samma utsträckning. Vad är problemet med denna statistik?