frankof skrev:
PersianBulldog skrev:
Märks det på däcken att det är vinterdäck? Får man böta om man inte byter till sommardäck?
Du kan köra på vinterdäck hela året om du vill, dubbdäck är en annan femma.. ;)
Så pass? :)
Varför får man inte köra med dubbdäck? Förstör det asfalten? :e
Nu har jag precis bytt till sommardäck.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggHittade sommardäck på firmabilen i måndags, egna bilen får vänta ett tag till...
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inläggHäpp
I går fick Nisse fina sommarsulor på lättmetallringarna.
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inläggRe: Häpp
Theon skrev:
Använder du samma fälgar året runt?
RoggerMedlem sedan jan. 2000566 inläggJag köpte en ny uppsättning sommardäck för säsongen som jag fick monterade i måndags. Skiftar annars hjul själv men måste erkänna att det var rätt skönt att titta på i ca 3 minuter som det tog för två killar men bultdragare att byta alla fyra hjulen. :)
Regndäck även när solen skiner! :h
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inläggRe: Re: Häpp
UlfT skrev:
Theon skrev:
Använder du samma fälgar året runt?
Finns det andra metoder :q
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inläggUnderbart.
Det är ett jäkla jobb att linda på och av gummiringar på metallringar :birp
KKittyMedlem sedan feb. 2004190 inlägg Sommardäck precis då man får det. Alltså den första april. Fast fuskade med några dagar... så nu är bilarna skodda med aluminium.....
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggI morron blir det sommarsulor! Ska ner till en polare med fyrpunktslift för att utröna varför den gamla damen har blivit inkontinent på sistone, så då utnyttjar jag bultdragaren samtidigt. :)
Pjuh. då var däcken bytta på fårrden!
Inge kul när kompressorn är trasg och man inte kan använda mutterpicka. och sist man bytte däck drog man åt med mutterpicka =/ men men nu sitter sommar sulorna på plats :)
MogMedlem sedan nov. 2003266 inläggNu har volvon åxå sommarskor.
Bytte till sommardäck idag, 245/50/R16 fram, 255/50/R16 bak
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggSådärja, då är sommarlaggen på! Nu ska bara vattenpumpen fixas också... :e