Nä skulle inte tro det, står i garaget tills jag hittar en däckfirma i närheten av garaget...
Vinterdäcksbytartråden
376 svar · 54 291 visningar · startad av SirPeter · sida 10 av 19
Frågan, av SirPeter
När byter ni till sommardäck på era bilar runt om i landet egentligen? Det vore kul att se hur vintern "försvinner" på olika platser i vårt avlånga land så skriv ett inlägg när ni har bytt till sommardäck på er bil här. Har ni ingen bil eller saknar körkort så somna om och surfa vidare till en annan tråd, jag vill inte veta när era kompisar eller släktingar byter. ;) Själv var jag och bytte till s
Läs frågan i sin helhet →Bytte igår på morgonen. Skönt att ha det gjort :)
Nu ikväll så slängde jag på 4 nya Nokian Hakkapelitta 5 på trotjänaren. Även om det kanske inte blir någon snö än på ett tag så ska de ju ändå köras in. :)
Jag bytte redan förra veckan på Hondan .. skulle ju på roadtrip till Finland i helgen så jag tänkte att det vart ju lika bra å göra det.
Å så rätt jag hade :)
På Combon byter jag imorgon..
...känns som det var bra att byta nu, idag var det 2,5 minus och det låg en bil i diket på vägen till jobbet :)
Vår praktikant här på firman utför mitt däcksbyte nu i skrivande stund.
Jag hatar vinterdäcken. Körkänslan försvinner direkt :(
Nu har jag också bytt. Men fy fan vad jobbigt det var att bära ut dem från källaren och över gården ut till bilen.
muskot skrev:
Nu har jag också bytt. Men fy fan vad jobbigt det var att bära ut dem från källaren och över gården ut till bilen.
Exakt det man slipper om man som företagare tar emot praktikanter...
Ät er gröt pöjkar :bla :)
Bire finns det möjlighet för praktikanten att ta vägen förbi Säter efter jobbet ?
Jag finner ingen motivation eller ork att byta, men det börjar ju bli läge att göra det. Eller smälter det bort till helgen kanske så man kan skjuta upp det lite till ;)
Vi var idag och bokade tid för byte på tjänstebilarna den tjugonde november.
På min egna bil så blir det dock inget byte till vinterdäck i år ens eftersom jag kör på sin höjd ett par gånger i veckan och inte ens då är det livsviktigt att jag behöver köra så jag klarar mig utan vinterdäcken i år. De få gånger som jag behöver köra bil och det är vinterväglag så får jag väl antingen ta taxi eller hyra en bil. :)
frun bytte på vår i lördags :)
nu har det ju blivit varmare så jag tror man kunde väntat en månad eller så... :)
Bire skrev:
Vår praktikant här på firman utför mitt däcksbyte nu i skrivande stund.
Haha! :e Det är rätt.
Nu var det gjort. Efter inslaget i PLUS så införskaffade jag en riktig garagedomkraft. En sida i taget och nästan Formel ett tid på bytet! Tja allt är ju relativt säger Lasp
*bokat tid på Onsdag... hoppas polisen inte får för sig att göra några kontroller tills dess..
stoffe-2k skrev:
*bokat tid på Onsdag... hoppas polisen inte får för sig att göra några kontroller tills dess..
Krav på vinterdäck är det väl från 1:e december?
Gislaved skrev:
Krav på vinterdäck är det väl från 1:e december?
Japp, men enbart om vinterväglag råder. Dvs om det finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägbanan. I övrigt får du har vilka sommardäck som helst under den tiden.
Jag vet. Jag tyckte bara att det lät lite underligt att stoffe-2k var rädd för att bli stoppad av polisen på grund av att han inte satt på vinterdäck än. :)