CSI har nått webForum.
Kolla upp en bil
27 svar · 4 679 visningar · startad av civilpolisen · sida 2 av 2
Frågan, av civilpolisen
Det har stått en bil parkerad i snart tre månader utanför mitt kontor. Tänkte kontakta ägaren och höra om en alternativ parkering... PED 775 Ska vara en röd Volvo. Har kollat, men vet inte var jag hittar sånt. Jag vet det finns som SMS och i vanliga fall skiter jag i vem som äger olika bilar...
Läs frågan i sin helhet →Jag förstår inte allmänintresset i att lägga upp namnuppgifter med mera på en, för oss, okänd bilägare?
fia skrev:
Man får flashbacks från Flashback av den här tråden.
Jepp, så det stänker om det. F ö - för att fortsätta på det spåret så är det intressant att den person som länkar till en pdf med all info under parollen "det är väl inget hemligt osv ..." själv väljer att blurra regnumret på sin egen nyinköpta bil. :OO
Vänta lite nu!! Plocka inte bort saker INNAN jag antecknat!!! Vänta lite!!
Gör man lite kvalitativ internetdetektivarbete så kan man hitta orsaken till det, en av de tidigare ägarna verkar jobba på Rättsmedicinalverket i Hisings Backa och pendlar dit från Mjölby.
Nu vet jag inte hur du fick tag i det namnet... Men det var väl bra...? Om man pendlar Mjölby - Gbg åker man rimligen första biten till Jkpg på E4:an och jag bor inte längs denna sträckning. Jag bor 2 mil från Mjölby. Jag har ett kontor som vetter mot en gata och bilen står placerad utanför mitt fönster. I huset finns mest garageplatser, men även två lägenheter och lite andra kontorslokaler. Det är fem-sex(??) separata mekar-garage i samma byggnad, delvis i olika plan med ingång från båda sidor och baksidan. "Vårt" har 8-9 platser, de andra lite färre.
Bilen får gärna stå där, jag bryr mig egentligen inte. Men jag tänkte mest kontakta ägaren och fråga om han/hon vill ha hjälp med att ladda batteriet eller nåt.
Det är en rätt fin bil. Alltså inget rostigt vrak med trasiga rutor mm... Jag kunde väl inte veta att bilen haft 16 ägare och så pass brokigt förflutet!!
Jag kan slanga upp en bild i morgon. Om bilen är kvar, vill säga!! :-)
Men jag tänkte mest kontakta ägaren och fråga om han/hon vill ha hjälp med att ladda batteriet eller nåt.
Ja, ägaren har nog gått utanför i tre månader utan att hitta någon att fråga om hjälp. :e
Tack vänner! De löste sig nu!
Jag pratade med ägaren!
Tack för god assistans! Moderator! Du kan ta bort PUL-posterna.
F ö - för att fortsätta på det spåret så är det intressant att den person som länkar till en pdf med all info under parollen "det är väl inget hemligt osv ..." själv väljer att blurra regnumret på sin egen nyinköpta bil. :OO
Det där var väl onödigt! Min bil är inte hemlig, men jag tänkte undvika de flesta alltför nyfikna människor. Det är så mycket personligt ute på nätet ändå, så själv gör jag lite för att minimera det. Men det som går att kolla upp, det går att kolla upp och det är inte mycket att göra åt saken. Så, vad var det för fel med det då?
Moderator får gärna ta bort denna tråden. Det finns inte mycket av allmänintresse i denna tråden. Jag tycker de personliga påhoppen är lite för stora för att bevaras för framtiden.
Hade det varit mitt forum hade jag raderat denna tråd.