Har du elektriskt gassjäll?, har själv ett sådant på min T5a och att jag ibland har samma beteende som du beskriver, så min gissning är ändå att det kommer in fukt i något elektriskt.
I min färddator så brukar jag få upp felmeddelande i bilen om vad som är galet och att man därifrån kan utgå om vad som kan tänkas vara galet.
Jag har "långtidslånat" en bil (Opel Astra -94) sen typ i höstas :e och har ju inte kunnat undvika att notera ett märkligt beteende.
Om jag åker till jobbet, dvs med kall motor, och det regnar så rycker bilen som fan. Med varm motor går den utmärkt, regnar det inte går det lika kalas med kall motor, varmt eller iskallt väder spelar ingen roll. Men är det kallstart i regn hoppar den fram.
Scenariot är att motorn går jämnt på tomgång, men när jag ska köra iväg tappar den liksom orken på låga varvtal, den drar men ökar inte. Rätt vad det är skjuter det på som fan och den går som en klocka tills motorn börjar låta lite underligt igen och jag känner att den tappar kraft.
Men det räcker med att jag kommer några hundra meter så går den utmärkt sen.
En polare hade en Saab 9000 som fick fukt i fördelarlocket ibland, men då stendog den och var omöjlig att få igång utan att vi torkade rent under locket. Det här känns ju inte riktigt som samma sak, fast nästan... ;)
Några idéer? :q