De löste sig, det var fel på elektroniken i tändlåset så dom bytte den på verksta´n. Och jag vart ännu lite fattigare, bilar är underbara. :)
Bil uslingen vägrade starta när jag skulle iväg för några dagar sedan, jag gav upp och lämnade bilen och gick å tjurade framför tv:n. På morgonen dagen efter så var det dags för rond två. Då plötsligt så startar bilen och allt är frid o fröjd, tills i förrgår då var det dax igen. Och nu vägrade bilen starta trots vila, fjäsk spänningsresett och hot. Det blev bilbärgare till bil mekanikern till sist.
Felet är det att när jag stoppar in nyckeln i låset så får jag upp felmedelande, " Nyckelfel". Har provat bägge nycklarna och igen fungerar. Killen som bärgade bilen sa att det var vanligt på denna modell, att systemet som ska känna igen nyckeln krånglar.
Har för mig att det fanns nån här på forumet som jobbar på volvo och kanske sitter inne på lite svar. :)
Undrar om det kan vara en garanti sak det här med nyckelfelet efter som så många andra S40/V50 har haft samma fel, och det är ju uppenbart fabrikations fel.