webForumDet fria alternativet

Jäklar, vikken båge! <dregla, dregla />

Bilar & fordon

10 svar · 1 106 visningar · startad av Danne V

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Den såg väl inte särsklit vacker ut... Men vad är det som är speciellt med det här: "Motorblocket är tillverkat ur ett stycke aluminium"? Visst, jag kan tänka mig att det går åt en jädra massa aluminium, men vad är grejen? :o

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

silfver skrev:

Den såg väl inte särsklit vacker ut... Men vad är det som är speciellt med det här: "Motorblocket är tillverkat ur ett stycke aluminium"? Visst, jag kan tänka mig att det går åt en jädra massa aluminium, men vad är grejen? :o

Vacker? Nej, guschelov. Den är råsnygg och en motor på över 2 liter som ger 200 hästar måste ju ha ett vridmoment utan dess like. Typ starta från stillastående på 4:an och 700 rpm. Och med en ram av titan som bör den ju ha lite vägegenskaper också....

Tillverkaren har egen sajt http://www.ecossemoto.com/ men den är ganska jobbig att navigera eftersom man ideligen hamnar på andra sajter (och så hittar jag inte just den modellen för jag orkade inte leta...)

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Den ser ju brutal ut :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Fick ett samtal härförleden av en av mina grabbar! Farsan jag har skaffat en ny båge till dig!
Sök på aspenryd så kanske ni ser?

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

silfver skrev:

Om det är som jag tror (och som det är i crossvärlden) så brukar man på finare motorer göra så här för att få en lättare vikt och en hållbarare konstruktion (inga skarvar som kan ge upp vid hård påfrestning).

Men varför det på en vanlig hojj vet jag inte.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

2 150 kubik? Herregud, det hade jag i gamla 240n... :o

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Redigerat ett felaktigt inslag

Hästkrafter har ingen betydelse om man inte länkar det till vikten,

Lasp (y) Både maskinens och ens egen. Därav motionsinslaget! §jr

Medlem sedan jan. 2000566 inlägg

Desmosedici RR förefaller plötsligt riktigt billig! :o Och mycket snyggare! :)

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Ja, jäklar. Den var riktigt ful. Har du fler saker som är fula som du vill visa?

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

På grund av uppmärksammat trams, flyttas tråden från Fordon.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med LeonL alternativt forumledare@webforum.nu.

LeonL
Moderator, webForum

r\ Efter diskussioner är tråden nu tillbaka. Inget mer trams, tack! :)

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)