Jag behöver några bra tips hur jag ska göra för att få min gamla seat som ska säljas mera attrakiv på bilbörsen. Tips på hur jag ska "pimpa upp min bil" billig och men effektivt.
Har haft den på försäljning på blocket, 2 st i närområdet kom och tittade på den bägga tyckte att det var en fin och intressant bil och att priset var bra, bägga köpte en annan bil :( . Så kärran står kvar på tomten. (eller man jag kanske ska säga "på gården" så att ingen tror att jag kört över jul-tomten.) :h
Några generella tips som jag brukar tänka på när jag säljer bilar. :)
Se till att bilen ser riktigt bra ut, putsa upp så den blänker och glöm inte motor rummet.
Tvätta ur ordentligt inuti, använd gärna nån form av slut-finish på plastdetaljer som gör att det blänker. Tvätta gummimattor, smutsiga mattor drar ner helhetsintrycket i mina ögon.
Se till att det luktar gott inuti bilen, dock inget överdrivet.
Om bilen låter konstigt/knackar när den är kall - bestäm träff en bit från hemmet så du kan köra dit, på så sätt är bilen varm när den kommer dit och knackar mindre.
Gör en service (själv eller på verkstan), många som tycker sånt är viktigt även att du gjort jobbet själv.
Har du några kvitton på saker du gjort/köpt till bilen? Framhäv att kvitton finns.