Argh, nu har jag två bolag som tycker att dom har rätten till min försäkring när den skulle gå över till det andra bolaget vid ett visst datum.
Grejen är att jag råkade betala det första bolagets faktura och då säger dom att det är ett "bevis" för att jag vill vara kvar ett år till. Medan det andra bolaget säger att eftersom jag hade intentioner att gå över till det deras bolag så borde det första betala tillbaks mig...
Men varför skickar det första bolaget öht en faktura när jag skulle gå över?
Bråkar de så "sälj" bilen till din bror eller ngn annan, sen när du "köper" tillbaka den kan du försäkra den var du vill.
Hehe, det är sant... funderar på att ställa av den i vilket fall eftersom jag skall jobba utomlands ett tag och då blir det väl uppehåll i försäkringen också va?
Nu har det ena bolaget mailat det andra, får se vad dom svarar...
Ja, eller det blir en avställningsförsäkring om du har en försäkring som inte löpt ut.
Men som sagt, ring Trafikregistret, de VET vad som gäller och tycker faktiskt om att hjälpa folk...
Jag ringde trafikregistret och dom tyckte att det bästa att göra (om dom inte löser det själva) var att ställa av bilen och sedan påställa den igen, då skulle den försäkringen som var senast gälla (fast hon visste inte om det första bolaget skulle meddelas eller inte, det var risken att dom skulle börja fakturera igen)... däremot kanske jag inte får tillbaks pengarna på det sättet. :/
281 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e