webForumDet fria alternativet

Entusiastförsäkring

Bilar & fordon

3 svar · 1 234 visningar · startad av Danny

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg
Frågan#1

Jo jag tänkte bara kolla om någon vet vilken entusiastförsäkring man bör ha. Det gäller en bil från 1965. Garage, <500 mil och allt sånt där. Det kanske inte är någon större skillnad på bolagen?!

Är så dålig på sådant där. Men Bilsport & MC verkar bra, det skulle kosta 1070 kr/år och billigare än så behövs ju knappt, frågan är om allt övrigt är bra också?

Någon med erfarenheter får gärna tycka till. Rent allmänt eller om Bilsport & MC.

Har Moderna Försäkringar på bostaden så det är ju inom samma "koncern" så det kanske tom blir någon krona bonus pga det.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

En "kollega" på ett samarbetsföretag till min firma har sin stingray -67 försäkrad hos bilsport. ASSA var och hälsade på ena sidan av bilen och det var inge problem att få det återgärdat via bilsport försäkringen. Han är nöjd vad gäller den försäkringen iaf. Dom värderade bilen mest mot dom andra bolagen han värderade bilen hos innan han tecknade försäkring.

Okej. Det låter ju bra.
Ja killen i telefon verkade "generös" i värderingen. Får se hur det blir när jag skickar in fotona. Ska bli spännande.

...nä det blev att jag tecknade en lite mer standardiserad försäkring, Trygg Hansas entusiast-försäkring. Den har inga konstiga krav och var inte så dyr heller, 1900 kr/år någonting. Då tog jag självriskelimering för 95 kr/år också. Det kan ju vara bra om någon repar bilen, då kanske självrisken är några tusen annars men nu är det noll kr! (y)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)