Du bodde ju i Stockholm så du kanske kan kolla med Kyrkvretens i Haninge.
Hello!
Någon som vet vart man kan köpa flexibel hydralikslang med 1/8" gänga på vardera ända. Utvändig gänga på ena sidan, och invändig gänga på andra sidan!
10-4 over and out
9 svar · 683 visningar · startad av M.Cheraghi
Hello!
Någon som vet vart man kan köpa flexibel hydralikslang med 1/8" gänga på vardera ända. Utvändig gänga på ena sidan, och invändig gänga på andra sidan!
10-4 over and out
Du bodde ju i Stockholm så du kanske kan kolla med Kyrkvretens i Haninge.
Stava det hyrdaulik så blir det iaf lättare att söka efter. ;)
:stefan: skrev:
Stava det hyrdaulik så blir det iaf lättare att söka efter. ;)
Hydraulik, blir nog ännu lättare :P
Det blir nog inte lättare med hyrdaulik. Hydra är väl något med många huvuden och lik vet vi väl vad det är? Var skall slangen vara till? Man måste väl koppla in den någonstans? Grävmaskin, gräsklippare, V40!
Lasp skrev:
Det blir nog inte lättare med hyrdaulik. Hydra är väl något med många huvuden och lik vet vi väl vad det är? Var skall slangen vara till? Man måste väl koppla in den någonstans? Grävmaskin, gräsklippare, V40!
V40, definitivt! =)
En "T-koppling" ska monteras på befintlig oljetrycksgivarutag, för att återmontera original oljetrycksvarnare, samt koppla in en eftermarknadsoljetrycksgivare för att få in realtidsvärden på oljetrycket i kupén.
Dock är ovan nämnd plats där utaget sitter extremt trångt, vilket medför att eftermarknadsgivare (som är lika stor som en clementin) har svårt att få plats. Så jag tänkte använda mig utav en flexibel hydraulikslang för att lätt kunna omplacera givaren på ett lite lämpliga område! :)
Det är mitt mål
Flyttar tråden från Övriga frågor.
M.Cheraghi skrev:
Hydraulik, blir nog ännu lättare :P
Uff, det självmålet får jag nog bjuda på... :e
Slangservice i Uppsala har det mesta när det gäller slang. Så om du inte hittar det du söker någon annanstans så rekommenderar jag dem.
Men serigöst
Köp de på mitt jobb
Hydroscand https://www.hydroscand.se
Vi e ledande på hydral o lednings komponenter. vi levererar åt volvo och Atlas Copco om de duger som meriter :P
Ta me de du har till butiken så kapar dom o pressar en på 10min med rätt grejjer
Är en 4290-xx-xx i ena änden samt en 4215-xx-xx i andra XX är beroende på storlek på slangstorlek/muttertag
ang flexiblel beror på hur du ska belasta den samt arbets
temperatur samt vad den ska leda luft vatten olja kem osv