webForumDet fria alternativet

Skarva bilelektronik!?

Bilar & fordon

4 svar · 939 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

Tjenare, jag skulle behöva skarva ihop en del olika kablar i bilens elektronik.
Dock vet jag inte vad för Hylsor osv man ska använda sig utav.

Jag vill klippa en kabel för att sedan skarva ihop den igen, fast ihop mer några andra kablar, dvs någon form utav förgrening!?

10-4 over and out

Mvh

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Det allra bästa är att löda ihop dom och sätta krympslang runt. Om det är inne i kupén så går det även med hylsor, sockerbit eller annat även om jag rekommenderar lödning även där.

Pedda skrev:

Det allra bästa är att löda ihop dom och sätta krympslang runt. Om det är inne i kupén så går det även med hylsor, sockerbit eller annat även om jag rekommenderar lödning även där.

Okej, ja det är inne i kupén, jag har ingen möjlighet att löda, och sockerbit går bort. skarvhylsa som man pressar ihop är nog det jag letar efter.. Men frågan är om min produkt finns!

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Finns ju olika storlekar på skarvhylsor beroende på kabeltjocklek.

/red.
Köp inte skarvklämmor bara. Såna som man lägger kablarna bredvid och trycker ner en plåtbit, dom brukar få dålig kontakt efter nåt år.

/red2
Skarvhylsa -> http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1204&iItemId=79323

Pedda skrev:

Finns ju olika storlekar på skarvhylsor beroende på kabeltjocklek.

/red.
Köp inte skarvklämmor bara. Såna som man lägger kablarna bredvid och trycker ner en plåtbit, dom brukar få dålig kontakt efter nåt år.

/red2
Skarvhylsa -> http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1204&iItemId=79323

Perfekt! :) Tack för hjälpen!

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)