webForumDet fria alternativet

Leasingbilar

Bilar & fordon

8 svar · 2 725 visningar · startad av carl_x

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg
Frågan#1

Vilka företag finns det som pysslar med leasing av bilar till privatpersoner? Jag är främst intresserad av Volvo, Audi och BMW.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Min oundvikliga motfråga blir då? Varför leasa?

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

En jobbarpolare brukar leasa bilar. Förut hade han en Saab 9-5, det kostade väl en 3000 och då ingick ALLT! ...nu har han en Fiat kombi som kostar 1600 och där ingår inte service och sådär... men annars så... jag tycker dock det verkar lite som att kasta pengar i sjön :) men man kan ju leasa för att prova olika bilar, men som sagt, inte som en långsiktig grej iaf... tycker jag...

Medlem sedan sep. 2003167 inlägg

Jag tycker att leasing är en bra grej. Visst, om bilen, om du hade köpt den, håller å fungerar felfritt så är ju leasing att kasta pengarna i sjön. Men enligt min erfarenhet, så är inte fallet. Murphys lag någon?

Jag skulle lätt betala en fast månadskostnad för att slippa oroa mig för om nåt händer med bilen. Det är värt det!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

toff skrev:

Jag skulle lätt betala en fast månadskostnad för att slippa oroa mig för om nåt händer med bilen. Det är värt det!

Går lite efter samma devis. Har förälder som kört tjänstebil med en fast avgift där allt ingått. Ny bil en gång per år eller var tretusen mil. Kalas i mina ögon.

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Inne på samma sak. Kollat en del på Volvo S40, C30. Trevliga bilar :)
Men har inte riktigt förstått det där med priser. Ska bege mig till Volvo någon dag och reda ut alla frågetecken. Tex i deras kalkyler står ex. Din månadskostnad: 1000 netto. Och sen i en annan ruta Förmånsvärdet: 2500. Är inte förmånsvärdet vad det kostar mig i månaden?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Wow, fem helt off topic-inlägg på rad. Nån som läste frågan?
Tyvärr... så blev jag den sjätte.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

... :e

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Jag tror väl alla kända märken i Sverige sysslar med lesasing. Om inte annat går det väl att leasa en bil genom något låneinstitut?

Men en fråga till Bire, varför är du emot leasing? Är som sakt även jag intresserad men vet egentligen ingenting mer än fördelarna.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)