webForumDet fria alternativet

bilstereo koppling till saab

Bilar & fordon

1 svar · 683 visningar · startad av mr.mainline

Medlem sedan feb. 2003777 inlägg
Frågan#1

Har köpt en saab 9-3 sportsedan -03 och dom hade dragit ut cd:n ur den ,har köpt en ny orginal cd, men har lite problem med kopplingen, där är en sladd man sätter i cd:n(4stift)så ström är där på den med skivan startar inte och knappen "DISC" funkar inte, det händer ingenting när jag trycker på den, sen är där en orange kabel(sitter 2 likadana i kabeldosan)och där är 2 tomma uttag, nr:3 o 4 vart ska den orangea kablen sitta? och vad gör den kablen?

Någon som pillat med detta innan?
Jag kan ta foto på det om ni inte förstår vad jag menar.

Medlem sedan apr. 2006927 inlägg

mr.mainline skrev:

Har köpt en saab 9-3 sportsedan -03 och dom hade dragit ut cd:n ur den ,har köpt en ny orginal cd, men har lite problem med kopplingen, där är en sladd man sätter i cd:n(4stift)så ström är där på den med skivan startar inte och knappen "DISC" funkar inte, det händer ingenting när jag trycker på den, sen är där en orange kabel(sitter 2 likadana i kabeldosan)och där är 2 tomma uttag, nr:3 o 4 vart ska den orangea kablen sitta? och vad gör den kablen?

Någon som pillat med detta innan?
Jag kan ta foto på det om ni inte förstår vad jag menar.

tyvärr har jag ingen erfarenhet av detta i saab =/ men skulle rekommendera dig att ta kontakt med en saab säljare. Saab har så att varje stereo är bunden till en enskild bil. detta för att det ska bli motbjudande att skäla saker.

Har du köpt en ny borde du v'nda dig dit du köpt den och be om hjälp. för de måste troligen "programmera om den" för just din bil.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)