Jag skulle också fått billigare premie hos Tennat med avstod (efter att ha talat med kundtjänsten på Trygg-hansa :OO ). Den låga premien kompenseras av tilltagna självrisker. Det är t.ex. alltid 1000 kr självrisk på trafikförsäkrigen (förutom bonusnedsättningen), på delkasko har de fördubblad sjävrisk vid en andra skada under samma 12-månaders period och ingen ersättning alls vid den tredje skadan. (Jag är inte helt säker men det är något åt det hållet).
Nar jag bodde i sverige hade jag tenneant
dom fungerat bra om man har en bilig skitbil
annars skulle jag nog inte ha dom
Vad spelar det för roll vilket värde det är på bilen?
Länsförsäkringar ger mig en billigare premie på min nya bil än den gamla trots att den nya kostar 4 ggr mer.
Länsförsäkringar är annars det näst billigaste alternativet för mig. Deras premie är på 5095 kr (om jag betalar per år).
I Tennant så har jag dock lagt på en extra försäkring mot djur skador (krock med djur, eller dikeskörning beroende på väjning av djur). Denna försäkring känns ganska trevlig att ha.
Jag är ganska skeptisk till okända försäkringsbolag men o andra sidan så gillar jag ju inte Länsförsäkringar heller x(
Som vanligt stirrar ni er blinda på premien..
Den är ju sekundär då man ska se till villkor & självrisk hos ett bolag.
Sen att ett bolags premier skiljer sig markant beroende på fordon, location, ålder, etc etc är ju en annan femma.
Allt jag vet är att dom gav mig halva priset mot alla andra på min bmw och att jag nappade. Villkoren såg helt ok ut. Som tidigare sagt lite högre självrisk men det tjänar jag igen om jag så krockar 5 gånger per år :p
Kollade upp lite - dom är typ 6:e största försäkringsbolaget i Sverige...
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2