Har hittat en V70 som jag är nära på att köpa av en bilhandlare. Dock står det i annonsen att den har en komplett ifylld servicebok vilket inte är sant. Har kollat papprena och serviceboken. Bilen ska i dagsläget ha servats 7 gånger enligt serviceboken men det saknas stämplar för 4500 mils-servicen och 9000 mils-servicen. Med tanke på vad som har skrivits i annonsen så känns det som att man borde kunna pruta? Bilen ligger för tillället runt 100 000. Komplett ifylld är ju komplett ifylld och inget annat?
Sedan undrar jag också om någon vet när den första V70 lanserades, dvs vilket år?
/Edit
Såg att Volvo V70 lanserades 1996. Frågan är du hur gammal en bil bör vara för att man ska slippa barnsjukdomar?
Javisst borde man kunna pruta...nu vet jag ju inte vad det är för årsmodell eller hur långt den gått, men borde vara 00-01...jag hade då hellre sett till att köpa en V70 med fulltecknad servicebok, då intervallerna numera är mer sällan.
Första V70 började säljas 1997 (den "nya" modellen 2000)
Jag personligen tycker man bör vänta ca:3 år....så slipper man de värsta "barnsjukdomarna"
Årsmodellen är en 98, den har gått 12000 mil och har bara haft en ägare. Återförsäljaren ska göra den stora servicen kamremsbyte etc. Utöver service-boken så är även sommardäcken bara godkända och inte mer. Skulle vilja få ner priset med 9000 kronor ;)
Å andra sedan så är väl den gamla modellen av V70 bara en uppsminkad version av 850?
Jag tycker det var lite dyrt för en 98:a...men det är väl i slutändan skicket som avgör.
Positiv med endast 1 ägare...det avfärdar med stor sannolikhet ett Måndags exemplar iaf.
Tack för din input ironhead, den har lite småskavanker men är i övrigt i väldigt fint skick! De bristerna jag har hittat har försäljaren lovat att han ska fixa, förutom de kassa sommardäcken och serviceboken då ;)
En god vän till mig tyckte även han att den låg lite högt i pris, han var med och kollade. Har hittills prutat ner den med 4000 kronor men ska försöka med 5000 kronor till sedan jag upptäckte det här med den felaktiga informationen gällande servicen.
...alternativt kan du försöka få med några fräscha däck....brukar vara lättare att fixa "grejjer" än att pruta kontanter.
Sen finns det ju kanske inte så populära metoder som utnötning/tjata/besvära varianter som kan löna sig....beror helt på vilken person man är. :)
Okej :)
Han verkade inte villig att skicka med några däck, inte en volvo-handlare utan en konkurent som fått den som inbytesbil. Tack för hjälpen, ska försöka återkomma med info om affären går i lås ;)
Har Blockets V70 test om det skulle vara av intresse.
Dock så var den för stor för att ladda upp, om du vill ha den så kan jag maila den till din MSN adress.
Man ska komma ihåg att det är kundens marknad och då ska man vara elak och pruta rejält.