har en fråga angående försäkringar till min bil...
hur mkt ligger en försäkring på en Golf -87 för en 18 som just tagit körkort på??? :) ...vad rekomenderar ni för försäkring???
vet att det ska finnas en hemsida där man fyller i vad det är för bil, årsmodel osv och sen får man upp vad en försäkring kostar...kan detta stämma???
Varje bolag brukar ha en funktion på sin sida där du kan räkna ut försäkringspremien. Mitt råd till dig är att ringa runt och höra om priser. Jag sparade drygt 4000 om året på min helförsäkring genom att byta från Folksam till Länsförsäkringar.
Det du syftar på är nog https://www.lansforsakringar.se , välj ditt län, försäkringar, fordon personbil.
(Internettjänsten är öppen alla dagar kl 07-23)
Men som K@llen skrev så kan du först surfa runt sen ringa och höra dig för.
Om du har registreringsnumret kan du som sagt var kolla på respektive försäkringsbolags hemsida. Annars får du nog ringa.
Jag har tagit för vana att kolla försäkringen minst en gång om året. I år tjänade 2000:- genom att byta från Länsförsäkringar till Trygg Hansa. Året innan det var det 4000:- när jag bytte från IF.
Jag valde aktsam.se till min Ford Focus och fick ner priset ganska rejält.
Dock så kan man endast försäkra vanliga bilar, men en Golf borde passa i detta fack, så prova att ringa.
Betalar strax under 3000:-/år för min halvförsäkring.
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25