Ja, jag vet att många åker på 19" hjul, och 20" har jag sett ett par som åker på, vet dock inte om de har valsat skärmar för att få på dom, men viktigt är att det är rätt ET på hjulen så ska det inte vara några problem alls med 19".
Fjädrar kan jag rekomendera H&R, blir visserligen väldigt stumt, men man sitter klistrad på vägen iaf :)
Fjäderbensstag är väl i stort sätt bara ta något av alla fabrikat, Sparco, momo, volvo orginal, har själv planer på att införskaffa mig ett Sparco Fjäderbensstag! :) Så man kan pressa lite hårdare i kurvor.
"Powerflex" bussningar hjälper en himla massa också, men då kan jag garantera att frugan inte vill åka i din V70 längre ;)
Gula ställbara Koni, eller om man vill ha ett billigare alternativ Sachs advantage eller Bilstein, gasdämpare hjälper till relativt mycket i samarbete med hårdare fjädrar.
Vet inte om det finns några hårdare krängningshämmarstag till V70'n men det tål att kollas upp ;)
Hoppas innerligt att trimmar bilen hos Autotech, dom har någon form utav filial i Västerås! ;)
Edit:
Efter en snabb sökning på Turbo Performance Club så läste jag att en snubbe fick på "235/30/20" på sin V70, den bilen är inte Sänkt, dvs bytt fjädrar på osv, den är helt orginal, om man ska sänka bilen måste man demontera innerskärmen, och eventuellt knacka ut skärmkanten för att man ska kunne svänga fullt utan att det tar i.
Folk rekomenderade Fö 19" hjul på V70 om man vill kunna sänka utan att stöta på problem, inget är omöjligt bara man har tålamod och är lite händig.