webForumDet fria alternativet

Pyramidspel? (igen)

Företagande

45 svar · 1 836 visningar · startad av Tengblad · sida 3 av 3

Frågan, av Tengblad

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

daniel234 skrev:

Jag säger bara lägg ner det här med pyramidspel......egentligen borde man göra en hemsida som varnar folk för detta!

Frågan är om det hjälper, men nog ingen dum idé. Man ska nog fundera en gång extra innan dock dvs fundera på vilka man får på sig då.

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Det finns hur mycket varningar som helst, men vissa människor som Tengblads polare verkar inte mottagliga.

clarkbones skrev:

Det finns hur mycket varningar som helst, men vissa människor som Tengblads polare verkar inte mottagliga.

Precis, dom är som i trans. Det är bara tänken om "massa pengar" som hägrar.

Medlem sedan jan. 2001332 inlägg

Det mest skrämmande är ju att det hela handlar om riktigt duktiga försäljare.
Dom lyckas ju få sina offer att tro att dom har gjort världens kap ju.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Det är som dom säger, "there's a sucker born every minute". Det är helt ofattbart hur dumma människor kan bli när de ser rikedom hägra vid horisonten.

Jag tycker synd om de som lurats på sina besparingar och som mist all kontakt med vänner och släktingar på grund av alla dessa pyramidspel, men jag tycker ändå att de har sig själva att skylla. Man behöver inte vara med i Mensa för att inse att "affärer" likt den här är båg.

Jag minns när pyramidspelet Titan var i ropet runt 1996. En jobbarkompis jag hade då visade sig ha varit delaktig i det pyramidspelet vilket var en rätt stor överraskning då jag tyckte om henne och trodde att hon var rätt skarp i kolan.

Hon visade sig dock vara helt övertygad om att Titan funkade perfekt, trots att jag presenterade enkla matematiska övningar som direkt visade på hur ohållbart ett pyramidspel är i längden, hon hade ju redan gjort sin vinst på 60 lakan eller så, så hon var nöjd. När jag frågade henne om hon fortfarande var polare med de vänner hon engagerat i sin underpyramid så blev hon dock lite bekymrad och medhöll att det var hon inte. Hon hade enligt mitt sätt att se det helt enkelt lurat av sina mindre förståndiga vänner ganska mycket pengar. Hon gick ju plus eftersom hon satt rätt högt upp i pyramiden, och det var hennes polare som finansierat hennes vinst med sina insatser.

Tengblad; din polare, hur lyckades han samla in så jävla mycket pengar? Har han ett extra smort munläder eller har han tillgång till ovanligt rika människor med förståndshandikapp? 250 lakan är ju inte lite pengar att satsa på något så osäkert som ett pyramidspel..

sgtpepper skrev:

Tengblad; din polare, hur lyckades han samla in så jävla mycket pengar? Har han ett extra smort munläder eller har han tillgång till ovanligt rika människor med förståndshandikapp? 250 lakan är ju inte lite pengar att satsa på något så osäkert som ett pyramidspel..

Ja man kan undra, men han har nog inte många polare kvar vill jag lova. Sen är han nog rätt smord i mun också som gammal säljare.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)