Jag tror helt klart att de kommer hämta sig och ställa sig i ledet av alla storföretag.
Vad tror ni om Ericssons framtid ?
6 svar · 303 visningar · startad av Nickemannen
Vad tror ni om Ericssons framtid ?
Jag tror helt klart att de kommer hämta sig och ställa sig i ledet av alla storföretag.
Dem visade ett väldigt bra resultat och jag tror att de kommer fortsätta stiga.
Kanske dags att införskaffa ericsson-aktier?
Hängt med lite dåligt där.
Hur är det med deras största område?
Tycker de har "outsorsat" lite väl mycket.
Har man egen produktion nära utveklingen så kan man förbättra den hela tiden.
Angående ericsson-aktier måste jag bara göra ett smått inlägg.
Jag hade en samhällskunskaplärare i gymnasiet där vi bl.a. gick igenom ekonomi och kom in på vad folk ägde för aktier.
Han frågade bl.a. mig och en annan tjej. Jag sa att jag hade lagt in lite i roburfonder varpå han skrattade sådär föraktande och sa "Ja, det har ju inte gått så bra för dem senaste tiden".
Sen frågade han tjejen som svarade att hon hade ericssonaktier, på vilket han lovprisade henne och fortsatte prata om hur bra val hon gjort och att han minsann hade en _stor_ portfölj med mycket ericssonaktier.
Jag log faktiskt lite när aktien gjorde en JAS, störtdök. :)
Vimp skrev:
Kanske dags att införskaffa ericsson-aktier?
Eller också gjorde man som vänstertecknad - köpte när Ericsson låg i 3 - 4 kronor. :)
Jupiter skrev:
Vimp skrev:
Kanske dags att införskaffa ericsson-aktier?Eller också gjorde man som vänstertecknad - köpte när Ericsson låg i 3 - 4 kronor. :)
Instämmer, även om de hade hunnit stiga till 6 kr när jag köpte. Kanske börjar bli dags att sälja snart, nu när kvällstidningarna börjar komma med aktietips. Då brukar det ofta redan vara försent att hoppa på tåget.