Efter ca 1 månad har jag nu i snitt 80 besök om dagen på min sajt https://www.tippat.com. Är dock inte helt nöjd med det utan skulle vilja se att det ökade markant. Vad har ni för förslag till mig? Vad kan jag göra för att exponera min sajt mer och öka antalet unika besökare?
Ni har ca 100 registrerade medlemmar och 80 besökare/dag.
Är det samma personer som kommer tillbaka?
Om inte är inte förstasidan tillräckligt lockande för att folk ska registrera sig.
Själv tyckte jag att jag fick läsa för många rader för att få en uppfattning om vad det handlade om och att jag inte kunde avgöra om jag, faktiskt, skulle få någonting ut av att bli medlem.
Är det däremot en liten "tight" besökargrupp som ständigt återkommer tycker jag inte att du ska oroa dig så mycket. Sidan kommer växa tids nog eftersom dina medlemmar återvänder.
Bra synpunkter som tål att tänkas på! :)
Svårt att säga om det är medlemmarna bara men till största del är det antagligen de som återvänder. Medlemsantalet stiger med ca 5-10 per dag så kanske är det som du säger att sajten på sikt kommer ha en bra utveckling. ;)
Ska sägas att siffran 80 är ett snitt antal. Vissa dagar är det mer, andra mindre.
Kommer att tänka på det gamla uttrycket "content is king" och detta gäller synnerligen bland besökssiffror. Grundregeln är enkel; har du ett bra innehåll som hela tiden expanderar kommer besökare tillbaka och fler tipsar om den, både muntligt och via sina egna hemsidor. Ju fler som länkar till dig, desto högre träffresultat hos exempelvis Google. Så mina förslag är:
* Se till att sökorden på sajten är exakt utformade efter din sida.
* Producera innehåll och tänk på de befintliga besökarna i stället för din framtida besökare. Dina befintliga besökare är de som kommer att värva de framtida, så gör du inget bra arbete nu så kan du inte göra det senare heller. ;)
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25