webForumDet fria alternativet

Fick ett otrevligt mail..

Företagande

113 svar · 6 436 visningar · startad av bymarie · sida 5 av 6

Frågan, av bymarie

Har gjort om min sida nu som några kanske har sett.. och jag har aldrig kopierat någonting från någon annan sida. Ändå får jag mail som det här: Skickat från IP: 217.211.200.\\ Namn: Timmy E-post: \\\\\\@hotmail.com Hemsida: Kommer... Ämne: Övriga frågor Meddelande: Hej! Jag kräver att du omedelbart tar bort denna sida. Du har precis samma sida som mig. (bara annan färg) Du har samma (myc

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Har skickat mina varningar och beslut om polisanmälan till flera "stora"
designsidor bla gruvsjo.com

Nu är jag förvisso en torr systemutvecklare och inte en ball webbdesigner och jag har bara hastigt kikat på gruvsjo.com, men det lär ju vara en kall dag i helvetet innan folk i grafik/design/whatever-branschen börjar kalla gruvsjo.com för en "stor" designsajt. Med mina naturvetenskapliga ögon så ser det mer ut som en snygg hemsida för hobbyfolk som pular med ASP och hemsidor på sin fritid.

Observera att jag på intet sätt menar att nedvärdera gruvsjo.com, utan snarare påvisa vilken verklighetsfrånvänd tomte "killen" verkar vara.

Inom mitt gebit så brukar vi dela med oss av bra ideér, tankar och sätt att lösa problem. Det här är ju som om jag skulle börja anklaga en annan utvecklare för att han har snott mitt sätt att skriva ut "Hello World" på skärmen. Enbart patetiskt.

Det finns för många idioter med internetuppkoppling.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

sgtpepper skrev:

Har skickat mina varningar och beslut om polisanmälan till flera "stora"
designsidor bla gruvsjo.com

Nu är jag förvisso en torr systemutvecklare och inte en ball webbdesigner och jag har bara hastigt kikat på gruvsjo.com, men det lär ju vara en kall dag i helvetet innan folk i grafik/design/whatever-branschen börjar kalla gruvsjo.com för en "stor" designsajt. Med mina naturvetenskapliga ögon så ser det mer ut som en snygg hemsida för hobbyfolk som pular med ASP och hemsidor på sin fritid.

Håller med!

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Oj oj oj. hela klassrummet sitter och skrattar.

Jag har fått många sidor kopierade, och då har det oftast räckt med ett mail innan de plockat ned dem, ibland har ju ripparen tom. kontaktat mig på msn för att fråga om jag kan göra ett nyhetsscript också, men det är en helt annan historia.

Bry dig noll om anmälningar osv, jag tror inte en sekund att killen vågar ringa polisen ens.

Det jag blir rädd för (och så in i helvete förbannad) är att han smutskastar dig, det är sånt som ger en dåligt rykte. Hade jag kunnat bevisa att nån sitter och smutskastar mig, hade jag lagt mig på samma nivå och smutskastat isönder honom. Men jag hoppas du är en bättre människa än mig och är mer mogen än honom. Svara så trevligt du kan och ignorera hans fjortisstil.

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Bra skrivet Sgtpepper!

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

bymarie skrev:

Nytt mail..

Jag tänker inte visa mina filer för dig så du kan ändra dina.

Nu fattar jag ingenting, 75 designsidor? Finns det en så många någorlunda kända?
Och varför skulle jag ändra min sida bara för att jag får se hans?
Har iaf mailat webhotellet nu..

Alltså, grabben säger ju emot sig själv! Först klagar han på att du "snott" hans design, sen tänker han inte visa sin sida så att du kan ändra din..? :q
..och varför skulle du behöva se hans för att ändra dina?

Snacka om att han inte alls är ute efter att få dig att ändra din sida - han vill få dig fälld av nån jävla anledning. :l

Eller så vet han inte hur man gör en skärmdump. :e

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Klara denna sidan sig undan anmälning tro :q
2003
*ängstlig* ;)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Väntar spänt på fortsättningen. Man kanske ska filma en dokumentär om detta och intervjua både Marie och "killen". :P

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

/red. Bry er inte om detta inlägg :OO

Medlem sedan jan. 2003247 inlägg

Jag hoppas utgången av detta blir att vi får se vad hans adress till hans unika och fantastiskt bra photoshopdesignade sida är.

Kanske inte får skriva mer pga wF's regler så jag skriver inte mer. Tycker mest synn om det webbhotell han ligger på.

(Jag gillar att jävlas medd folk som jävlas)
Ibland ska våld ska mötas med våld för att snabbt reda ut saker.

Medlem sedan juli 2000177 inlägg

bymarie låt dig inte knäckas av en sån i**ot

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Jag vill också bidraga.

Fuladress.com :P

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Brantis skrev:

Jag vill också bidraga.

Fuladress.com :P

:e

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Web-Tor skrev:

Kolla gärna in min nya sida!
https://www.tor.nu/butter (snygg design va?)

Kul sida, hade tänkt att göra en egen version, men vågar inte ifall Web-tor skulle stämma mig och polisanmäla mig och mata min hund med nåt som inte är dietfoder (hey, the dog is fat, she need diet food!)

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Brantis :e

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Brantis »
Du har snott mitt CSS-namn!
Erkänn!
Din CSS-fil heter också "butter.css". Jag var först!

Imorgon är det jag som går till polisen direkt efter dagis jobbet. :(

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Så underhållande! :e

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Web-Tor skrev:

Brantis »
Du har snott mitt CSS-namn!
Erkänn!
Din CSS-fil heter också "butter.css". Jag var först!

Imorgon är det jag som går till polisen direkt efter dagis jobbet. :(

Icke då.
Enligt mina anteckningar är det du som snott av mig.
Jag tror till och med du fick hela idén till din sida tack vare mitt namn på CSS-filen.

Ska vi göra upp? Möte i sandlådan vid lunchsnåret? :p

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

LOL Ni är så härliga :p

Medlem sedan apr. 200349 inlägg

bymarie hur har det gått?

Medlem sedan aug. 20022 436 inlägg

Har inte hört ett pip mer från killen.

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
138 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)