Verkar som att polisen kommer få mycket att göra de närmaste dagarna :e
Fick ett otrevligt mail..
113 svar · 6 436 visningar · startad av bymarie · sida 3 av 6
Frågan, av bymarie
Har gjort om min sida nu som några kanske har sett.. och jag har aldrig kopierat någonting från någon annan sida. Ändå får jag mail som det här: Skickat från IP: 217.211.200.\\ Namn: Timmy E-post: \\\\\\@hotmail.com Hemsida: Kommer... Ämne: Övriga frågor Meddelande: Hej! Jag kräver att du omedelbart tar bort denna sida. Du har precis samma sida som mig. (bara annan färg) Du har samma (myc
Läs frågan i sin helhet →Men tänk om min sida ser ut som hans! Jag vet ju inte hur den ser ut eftersom han vägrar att ge ut adressen till sin sida.
Designen är ju så enkel att det teoretiskt sett är möjligt att dom kan se likadana ut!
Web-Tor skrev:
Hade "killen" startad en tråd här på wF och förklarat att någon snott hand design rakt av och ville göra allt för att sätta dit den personen hade han nog fått en hel del stöd härifrån.
Inte om det hade framkommit att det var bymarie som var "tjuven".
* Länktips *
Här kan ni läsa lite om IT-brott hos polisen.se
http://www.polisen.se/inter/nodeid=9942&pageversion=1.html
och här har ni lite information om hur du kan anmäla en person.
http://www.polisen.se/inter/nodeid=8980&pageversion=1.html
Inte om det hade framkommit att det var bymarie som var "tjuven".
Jag känner ju varken bymarie eller "killen" så...
Vi vet ju fortfarande inte vem "killen" är - det kanske är Bire?
Jag kan inte hitta nåt om detta på Gruvsjo.com
Web-Tor:
Inte jag heller, kollade runt på lite andra stora sidor och hittade inget om detta heller..
bymarie skrev:
Men tänk om min sida ser ut som hans! Jag vet ju inte hur den ser ut eftersom han vägrar att ge ut adressen till sin sida.
Designen är ju så enkel att det teoretiskt sett är möjligt att dom kan se likadana ut!
Om du nu känner att du har allt på det torra så behöver du ju inte vara orolig. Dels har du ju enligt dig själv inte sett hans sajt, något som går att hänvisa till, och dels så vägrar han ju att visa upp sitt material. Lägg där till ditt originalmaterial så kan du ta det lugnt. Det sista du ska göra mot honom är att vara otrevlig. Var saklig, lugn och sansad så brukar det mesta lösa sig och det lönar sig verkligen inte att sjunka till samma pinsamma nivå som han hittills har uppvisat.
Ahahahahaha vilken jävla snorunge. :e bymarie, stå på dig! Även om din design är såpass lik att man kan tro att den är "kopierad" så har han inte ett piss att luta sig mot. Ingen vettig människa kommer att göra annat än att skratta åt tönten om han gör verklighet av sina "hot".
Snorunge.. han verkar ju vara äldre än mig i allafall. Eftersom han sa att jag "bara var 20 år"..
bymarie skrev:
Snorunge.. han verkar ju vara äldre än mig i allafall. Eftersom han sa att jag "bara var 20 år"..
Även om han är liksom 64 tycker jag att människans beteendet förtjänar stämpeln "snorunge". Risken är ju stor att han bara försöker låtsas vara äldre och mognare än han verkligen är genom att skriva såna saker.
Skärpning!
Eftersom vi bara hör ena sidan av historien här (no offense, bymarie) så tar vi och lugnar ner oss ett par hekto, okej?
Att lägga ut hans mail utan hans medgivande är illa nog, men ipnummer och mailadresser vill vi inte se här, så länge grabben inte självmant kommer hit och talar för sig.
:stefan: och casca
Moderatorer, webForum
Okej sorry..
Skulle inte förvåna mig om han bara ljög där bymarie ;)
Som Söderlund sa så är det han gör(eller hotar med) förtal, så jag tycker du ska gå direkt till comhems abuse, innan han hinner sprida några dumheter om dig. Och om du vet helt säkert att du inte rippat någons design behöver du inte vara orolig för att de ska likna varandra.
Ett tips för att kanske hitta hans hemsida är att söka efter hans mail på google eller liknande.
Ett tips för att kanske hitta hans hemsida är att söka efter hans mail på google eller liknande.
Har redan testat det - noll träffar.
Jag skrev till honom och hotade lite fint med anmälan om förtal och dyl om han inte gav mig adressen till hans sida..
Får se vad han säger om det..
Man slutar aldrig att förvånas...
-Argumentera aldrig med en idiot. Han kommer att dra ner dig till sin låga nivå och besegra dig med sin erfarenhet...
Fick förresten tag i Åsa.. hon hade inte fått något mail av honom. Så.. ja jag vet inte..
Detta var smått skrattretande ja. No offence bymarie men som andra sagt så finns det flera tusen sidor som ser väldigt lika ut din. Det finns inte en möjlighet i världen att detta skulle kunna leda till att polisen gör ett skit åt en anmälan. Det är ju som att försöka anmäla någon för att dom har andvänt orden "och", "att" & "vi" i ett worddokument som jag var först med att skriva.
Men oj.. läste min gästbok nu (får inga mail längre).
DU HAR SNOTT MIN DESIGN! (2003-11-23 )
Har skrivit ett inlägg som du redan tagit bort!
det spelar ingen roll hur många gånger du tar bort det jag skriver.
Jag har redan kontaktat tex gruvsjo.com och beskrivit din stöld.
Jag kommer att vända mig till fler designsidor så att alla får se vilken tjuv du är...
Som jag redan tidigare sakt i mitt mail så kommer jag att polisanmäla dig imorgon.
Kommer också att kontakta ditt webbhotell.
Vet du att straffet kan bli fängelse - oftast får man dryga böter.
Du håller fast vid det du har sagt - jag håller fast med mitt.
Efter min polisanmälan får vi se vad ditt straff blir tjuv...
Så ta nu och gå och kamma dig långsamt...skaffa dig ett liv - sluta sno andras designer...
Få se om folk kommer att vilja ha med dig att göra efter det att dom får reda på vilken tjuv du verkligen är...