webForumDet fria alternativet

Gaming Network & inkommster

Företagande

4 svar · 420 visningar · startad av Tengblad

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Frågan#1

Det är så att jag och en vän sen ett tag tillbaka har ett företag. Nu är det så att vi har servrar till övers och är i tankarna att starta ett "gaming network" med spelsajt/community, spelservrar m.m. Men vi är lite tvecksamma på om det kan ge något (i pengar). Det är så att vi har ett litet kapital lagt på servrarna som bör komma in.

Vad tror ni finns det möjlighet att dra in något till ett noga genomarbetat gaming network? Eller har ni kanske rent av idéer på hur man skulle kunna dra in pengar?

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Det finns ju flera olika sätt.

Annonser
Lagom mycket reklam, gärna i form av artiklar. Exempelvis kan du göra recensioner av spel eller hårdvara och sedan lägga in länkar till platser där besökarna kan köpa dessa saker. Även spelrelaterade tidningar kan vara av intresse.

Betala för att använda spelservrarna
Om ni verkligen satsar på att göra bra grejer kan man ta ut en liten medlemsavgift av varje medlem för att de ska få tillgång till era spelservrar eller komma åt något annat smaskigt som ni erbjuder.

Använd sidan som reklam
Om sidan hänvisar till någon annan sida där ni erbjuder tjänster som ni tar betalt för kan detta skapa intäkter. Du sysslar väl lite med webdesign om jag inte minns fel?

Det här var bara några förslag, men det finns massor av sätt att tjäna pengar på en hemsida. Dock tar det nog ett tag innan det börjar gå runt. Men visst finns det möjligheter att tjäna en hacka om man är duktig.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Tengblad:
om ni är intresserade av annonser där ni får betalt för avslut (dvs kunden köper) så annonserar jag gärna hos er :)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jymdis skrev:

Tengblad:
om ni är intresserade av annonser där ni får betalt för avslut (dvs kunden köper) så annonserar jag gärna hos er :)

Ska ha dig i åtanke :)

Medlem sedan mars 2000542 inlägg

Som sagt en liten avgit, ett problem som kan uppstå är när du har människor från olika länder, hur du då ska ta betalt.

Ska du bara locka svenska användare kan du ha en tjänst där du ringer upp ett nummer och så debiteras du 20-30 kr eller vad det nu ska kosta, så får du ett lösenord skickat via sms.

Tror detta kommer att vara lättast att implementera, sedan kan du ju ha consolen skriva ut reklam till användarna var 5 minut eller så, men tror inte du får inte speciellt mycket pengar på det.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)