Jag har surfat en hel del ute på nätet och kommit till sådana sajter som har ' Paypal ' när det är något man vill köpa . Jag varken har kreditkort eller använder check , men har sett att det varierar med olika inbetalningsmöjligheter.
Nu undrar jag hur man går tillväga för att kunna använda sig av betaltjänsten. Finns det någon filial här i Sverige som kan hantera denna tjänst ?
Finns det någon här på forumet som vet och har erfarenhet utav betalningstjänsten ' PayPal ' ?
Vilka juridiska aspekter bör man beakta och finns det någon som helst översatt policy till svenska. Vet ej vart man ska vända sig till.
Tacksam för svar.
Du registrerar dig hos PayPal och ansluter ditt konto till en svensk bank.
Betalar in några dollar så är du accepterad på samma sätt som om du handlat med kreditkort. Fast säkrare!
Tack till samtliga som besvarat mitt inlägg angående betaltjänsten PayPal .
Jag fick tyvärr inte mycket " kött på benen " då jag hade hoppats på lite mer fakta på vad det är för ett företag, och hur pass säkert det egentligen är att använda PayPal.
Har läst någonstans att det företaget inte var så rumsren (?) mot sina kunder och fått figurera i media för ett bra tag sedan.
Jag har inga intentioner att spendera pengar på PayPal när man inte vet vad som är praxis rent juridiskt vid köp av varor och tjänster. Eftersom man saknar en svensk översättning över den policy som tillämpas trots samarbete med svensk banknäring , så är min engelska ganska begränsad när det gäller ' tekniska termer '.
That's all folks ! ;)
Ja du Cleopatra, PayPal är enormt!!!
Köptes ut av Ebay för 1,5 miljarder dollar om jag inte kommer igåg fel. Jag tror du har svaret där.
Har använt PayPal sedan 99, har inte haft några problem.
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849