wF-registreringsguide skrev:
Jag har läst reglerna och vill registrera mig
Det är frivilligt som sagt....
112 svar · 5 129 visningar · startad av lazat · sida 4 av 6
Lagen om elektronisk kommunikation (2003:389) som träder ikraft from och med 25 Juli förbjuder webplaster som sätter cookies att göra detta om man inte har fått tillstånd först av användaren. Samt man måste meddela vad man gör med kakan också. Eftersom webforum sätter följande 2 cookies så undrar givetvis jag hur ni kommer att lösa detta problem. <https://www.pts.se>'s lösning är ju inte speciel
Läs frågan i sin helhet →wF-registreringsguide skrev:
Jag har läst reglerna och vill registrera mig
Det är frivilligt som sagt....
Mailet från @nders var bra (underhållande) - men tror ni inte dom struntar i att svara nu när det dimper ner exakta kopior (förutom namnet)...?
Dom tar det nog som spam i alla fall...
Synd, för det hade vart kul å se svaret.
Mira skrev:
Mailet från @nders var bra (underhållande) - men tror ni inte dom struntar i att svara nu när det dimper ner exakta kopior (förutom namnet)...?
Dom tar det nog som spam i alla fall...Synd, för det hade vart kul å se svaret.
Klart som måste svara, annars så.
Mira skrev:
Dom tar det nog som spam i alla fall...Synd, för det hade vart kul å se svaret.
De hade inte svarat i alla fall. Folk suger på att svara på mail, och det gör mig så förbannad så jag kokar. x(
Dessutom vet jag inte om jag hade orkat skaffa tillstånd att få återpublicera det svar jag eventuellt hade fått, så...
Slutsats: Jag har alltså inte fått något svar än. ;)
Mvh
Det skulle förvåna mig om de svarade personligt på dessa brev. Möjligtvis knåpar de ihop ett svar som går ut till alla som skickat denna typ av svar.
De har f.ö ändrat på webbplatsen...
ska vi ta och anmäla webforum nu? §e
Jag anser att när PTS ändå håller så kan dom väl fixa så att varje gång jag ringer någon så får jag en röst i luren som frågar om jag vill hålla mitt telefonnummer eller inte, om dom får reda på massa information om mig så kan dom ju komma och skriva massa konstiga grejer på min dörr.
löjligt är det i alla fall. Ska man varna för alla sessioncookies så låter jag dom hellre lägga ner alla min sajter.
*skakar på huvudet*
> Själv så använder man inga cookies på sin webbplats.
Jo, det gör du...
www.medialabs.se: ASPSESSIONIDSQQDAQAA=LCOHPPGAAJJLINAINKAGAKAA
tydal skrev:
> Själv så använder man inga cookies på sin webbplats.
Jo, det gör du...
www.medialabs.se: ASPSESSIONIDSQQDAQAA=LCOHPPGAAJJLINAINKAGAKAA
/ :o men den skickar väl inte ut en cookie till användarens dator lr?
Jo, så fort en asp-sida körs skapas en session, och för att servern ska kunna hålla reda på vilken klient som är vilken så skickas en cookie till klienten.
Inte en filcookie dock, utan en sessionscookie. :)
Erik Juhlin skrev:
Inte en filcookie dock, utan en sessionscookie. :)
Så det skickas ingen igentlig "fil" från server till klienten?
medialabs:
lagras i ramminnet har jag för mig.
Verkar som om att wF inte har tagit an i saken §e
Det är väl helt korrekt också eftersom man anta att de som kommer hit efterfrågar just den här tjänsten.
Hmmm om man skulle mailbomba PTS lite, typ skicka 10k mail med det @nders skrev *visslar lite*
har nu skrivit ut lagtexten och skall granska den ikväll. därefter inkommer mina kommentarer.
Ja de är ju helt ute i himlen dessa människor.
BTW någon som använder firebird gå in och kolla pts.se skulle gissa att denna text:
>>Jag godkänner användandet av cookies och sessionsvariabler
Är i 4px eller något, inte en chans att någon kan läsa det!!
För J*vla dåligt, undrar om jag ska knoppa ihop en robot, köra igenom 100000 .se adreser, och automatiskt skicka ett mail till info@pts.se för varje adress.
EDIT: @nders skickat.