webForumDet fria alternativet

Skatteparadis

Företagande

11 svar · 783 visningar · startad av Gein

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg
Frågan#1

Vad finns det för skatteparadis runt England? Det enda jag hittar är Isle of Man. Kanske är det enda oxå?
Hur stor förmögenhet måste man ha för att få placera pengarna i en bank stationerad i ett sådant paradis?

Vad finns det för för- och nackdelar att placera pengar utomlands?

/r en till fråga

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Jersey(stavningen?) tror jag det heter.

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Har fått för mig att Guernsey är ett skatteparadis också.

Har du ärvt pengar eller? ;)

Läste att Schweiz inte längre är att lite på tydligen. (DN hade en serie om det för någon vecka sedan)

Pga att de vill med i EU och därför börjar bankerna lämna ut upgifter till myndigheter i andra länder etc. (om jag minns rätt)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jag sitter och väntar på min inbjudan från Monaco. Den dimper nog ner nån gång i veckan... :)

Okkido skrev:

Jag sitter och väntar på min inbjudan från Monaco. Den dimper nog ner nån gång i veckan... :)

Take me with you please..... :e

Angående skatteparadisen så menade jag just runt England och ingen annanstans. Sen har ni missat mina andra två frågor! ;)

Medlem sedan feb. 200355 inlägg

Re: Skatteparadis

Gein skrev:

Vad finns det för skatteparadis runt England? Det enda jag hittar är Isle of Man. Kanske är det enda oxå?
Hur stor förmögenhet måste man ha för att få placera pengarna i en bank stationerad i ett sådant paradis?

Vad finns det för för- och nackdelar att placera pengar utomlands?

hmmm..... får man fråga varför du undrar? har du rånat en bank? om du har pengar över så kan jag placera dom åt dig ;)

förövrigt tror jag att Schweiz fortfarande funkar, vad jag förstår, så är regelverket här nere ganska så luddigt....om man säger så

Re: Re: Skatteparadis

daja skrev:

hmmm..... får man fråga varför du undrar? har du rånat en bank? om du har pengar över så kan jag placera dom åt dig ;)

förövrigt tror jag att Schweiz fortfarande funkar, vad jag förstår, så är regelverket här nere ganska så luddigt....om man säger så

Nja, mest nyfiken... :D
Får inga bra svar (läs seriösa ;)) på det här stället märker jag :p

Brorsan: Jag förklarar över icq ;) :e

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

Det kan bero på att ingen vet... Var sak har sin plats, sök efter bättre forum!

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Man väljer inte skatteparadis efter kartboken. Man väljer skatteparadis efter de förutsättningar som råder, d v s lagstiftning i respektive land och dina ekonomiska och juridiska förutsättningar. Kolla in denna sida: http://www.utlandsjuristen.se/
Där kanske du kan hitta något.

clarkbones skrev:

Man väljer inte skatteparadis efter kartboken. Man väljer skatteparadis efter de förutsättningar som råder, d v s lagstiftning i respektive land och dina ekonomiska och juridiska förutsättningar. Kolla in denna sida: http://www.utlandsjuristen.se/
Där kanske du kan hitta något.

Vem har sagt att jag letar efter ett ställe åt mej själv? Jag letar efter ett specifikt ställe som ligger i England, inget annat.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)