webForumDet fria alternativet

Ett hett tips

Marknadsföring

13 svar · 618 visningar · startad av eriks

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg
Frågan#1

Hej! Jag hittade för några dagar sen en site (traffikjam.se) där man kan marknadsföra sin egen site. När man öppnar sin webbläsare öppnas en av medlemmarnas sidor, och sedan visas ens egen sida hos någon annan. Verkar bra! (Om ni vill att jag ska få cred för att jag tipsade er kan ni gå in via denna länken )

Finns det andra bra program/sidor som funkar på detta sätt???

MVH Erik

Länken redigerad med anledning av webForums regler §2.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Poffe alternativt forumledare@webforum.nu.

Poffe
Moderator, webForum

Medlem sedan aug. 20022 436 inlägg

Tycker inte alls att det där var något bra sätt..

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Sidan ser inte ens seriös ut med alla stavfel och liknande.

https://www.trafficjam.se för att gå in på sidan utan att eriks skall tjäna på det.

Idéen är väl bra? Vad tycker du är felet bymarie?

Har ni något bättre tips på hur man ska få besökare?

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

Vad ska man med ditvingade besökare och göra?

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

eriks skrev:

Har ni något bättre tips på hur man ska få besökare?

Gör en bra sida med innehåll som folk är intresserade av så sprider det sig ganska fort av sig själv.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Usch säger jag det ända rätta när man startar webbläsaren är about:blank

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Tengblad skrev:

Håller med fullständigt :bire

trexter skrev:

Vad ska man med ditvingade besökare och göra?

Vem har tvingat besökaren dit? Är man med vet man ju att man kan hamna på vilken sida som helst. Jag ser det inte som ett tvång när man kan välja bort det :OO

F.Ö. tycker jag det är en bra typ av tjänst, det är iallafall det ända jag skulle kunna tänka mig förutom about:blank. Man får ju möjlighet att se nya sidor man kanske gillar och kanske aldrig skulle upptänkt annars, gillar man den inte är det ju bara att gå därifrån.

Jag håller inte med er, jag tycker att detta är ett bra sätt... Däremot har jag redan upptäckt lite andra saker med programmet som inte var så bra...

Ingen som hade något annat bra tips iaf =(

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

"Vad och hur fungerar det här?
Enkelt – Det enda du behöver göra är att ändra din startupp-sida i din webbläsare. Varje gång du ska ut och surfa på internet och startar din webbläsare, kommer du automatiskt att besöka en annan medlems hemsida."

Det måste väl gå att skriva ett litet program som gör det där?

Jag menar, jag har ingen lust att kolla på andras sidor... Men om man gör ett litet program som gör det åt en så kan ju datorn hållas sysselsatt om natten, t.ex.

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

Jag ser det som dittvingade besökare. De besöker endast ens sida för att vill ha fler besökare till sin egen. De har inte aktivt valt att de vill kika på just _din sida.

Stammbesökare får man genom att ha bra innehåll, inte genom att surfa mycket. Det förstör hela principen med Internet.

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

trexter skrev:

Jag ser det som dittvingade besökare. De besöker endast ens sida för att vill ha fler besökare till sin egen. De har inte aktivt valt att de vill kika på just _din sida.

Stammbesökare får man genom att ha bra innehåll, inte genom att surfa mycket. Det förstör hela principen med Internet.

Men man vet ju att man kommer komma till någon annans sida, man har ju ett val och man väljer att kommer till en slupmad sida varje gång. Då är man verkligen inte tvingad.

Visst måste man ha bra innehåll för att få en stadig besökarkrets. Det är dock väldigt få nya sidor, som faktist är riktigt bra, som får dessa besökare eftersom ingen surfar runt längre och det tycker jag är väldigt tråkigt.

Medlem sedan juli 2002252 inlägg

Öppnar jag min webbläsare är det för att jag har nånstans att surfa - inte för att komma till en slumpad sida. Det bästa alternativet då är about:blank :)

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Tengblad skrev:

Eller ännu bättre, " -nohome" i genvägen till IE! :D

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)