Helt upp till företaget.
Vad skulle ni göra som arbetsgivare?
Skulle nog stänga den ganska omgående, men erbjuda ett autosvar som hänvisar till den nya adressen (däremot skulle jag inte per automatik skicka mail vidare).
5 svar · 507 visningar · startad av Lasp
Om man slutar sin anställning hos Företaget.
Hur lång tid och vilka rättigheter har man till sitt egen epostadress:
Namn@Företaget.se ? :q
Hur är praktis! Vad skulle ni göra som arbetsgivare?
Helt upp till företaget.
Vad skulle ni göra som arbetsgivare?
Skulle nog stänga den ganska omgående, men erbjuda ett autosvar som hänvisar till den nya adressen (däremot skulle jag inte per automatik skicka mail vidare).
Eftersom du antagligen inte har tillgång till företagets nät efter avslutat anställning är det rätt opraktiskt att fortfarande använda adressen efteråt.
Riktigt hur det förhåller sig juridiskt vet jag inte, men kan tänka mig att det inte är en adress som är "din" utan det är en du får "låna" av företaget under din anställning.
Det beror helt på omständigheterna när en person slutar hos oss hur jag gör. Om personen slutar och börjar på ett konkurrerande företag t ex så stoppar jag kontot samma sekund som han/hon säger upp sig.
SirPeter skrev:
Det beror helt på omständigheterna när en person slutar hos oss hur jag gör. Om personen slutar och börjar på ett konkurrerande företag t ex så stoppar jag kontot samma sekund som han/hon säger upp sig.
Hehe :e
Qimen skrev:
SirPeter skrev:
Hehe :e
Inte mer än rätt :e