Hej, Registrerade "gagner.se" (mitt efternamn) för ett par veckor sedan via carambole.se valde bara själva domänen, inge epost eller webbhotell med det, fick efter ett par veckor hem fakturan som låg orörd i 3 veckor men som jag sedan betalde 1 vecka före förfallo datum.
Men tittar jag nu in på http://www.gagner.se så hittar jag en riktigt ful sida som defenitivt inte är min.
Har skickat iväg ett mail till carambole om det men inte fått nått svar. Tycker det hela känns rätt skumt? har ni några reflektioner på det här?
Ansökte du om domänen när .se släppts i början av april så finns ju risken att någon annan vann lotteriet om domänen du sökte. Då är det bara att konstatera att du har otur. :l
SimonG: Bara för att du betalade behöver det inte betyda att du fick den. Nic tar ut en avgift på 250:- (ex moms) på varje förfrågan oavsett om den godkänns eller inte. Vissa webbhotell/tjänster bjuder på den summan medan du till visa måste betala ändå.
domänen är registread den 26/4 hos nic.se, fakturan jag fick från carambole.se är från den 27/4 men själva registreringen gjordes före det datumet runt 21/4.
Kan ju mycket väl vara så att dom segat ner det hela en vecka så denna "Johan Gagner" kom före med sin ansökan (Ingen jag känner).
Min domän är också registrerad den 26/4 så det är väl egentligen ingeting som är konstigt. Ni var flera om samma domän och du förlorade lottdragningen helt enkelt.
Felet är ju att Carambole har skickat faktura egentligen.
Kontakta dem och begär att du får tillbaka dina pengar såvida dom inte har någon vansinnig policy att ta betalt för domäner som inte går igenom.
Dryden >> Tycker det känns konstigt att dom ger mig ett konto i deras controllpanel skickar ut en faktura och allt ser ut att vara frid och fröjd. Och om det nu är så att det var en lottdragning så tycker jag att jag borde fått reda på det av carambole eller ivilket fall något i stil med "någon han före er, vart skall vi skicka tillbaka era pengar mail". Eller?
Regsitrerade också en domän via Carambole. Visade sig sedan ett den domänen var med i lotteriet, och att jag därför inte hade någon chans på den. Trots det fick jag en faktura.
Men det var inga problem att reda ut. Mailade bara Carambole och så skickade de en kreditnota på samma belopp. Behövde alltså inte betala något.
Jag försökte registrera "robert.se"
Fick den inte av förklarliga skäl (42 sökande)...
När jag sedan försökte registrera "robban.se" genom Loopia såg det ut som att jag skulle få den. Men icke, segskallarna på Loopia missade/glömde tydligen att registrera namnet så där blev det inget heller. En annan snubbe han före.
Tyvärr var kommunikationen mellan kund & Loopia på så att säga "Half Duplex", vilket resulterade i att man vart ganska irriterad.
Nu är allt löst dock, jag reggade "qwe.se" i ren irritation och kommunikationen mellan oss är numera i "Full Duplex".
Loopia hade väl ganska mycket att göra med alla nykomna .se domäner/webhotell.
(Vet att ni inte diskuterar priser här men såg att julian.se som någon tipsade om ovan tar 495 kr. http://www.neware.se tar endast 350kr (inkl. 1a året). Det är det billigaste alternativet jag har hittat och jag har använrt dem 3ggr. Det har fungerat bra.)
274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25