webForumDet fria alternativet

Hur får man egentligen besökare?

Marknadsföring

2 svar · 463 visningar · startad av Kristianstad

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg
Frågan#1

Hej!
Över 100 kommer varje dag till min hemsida från Google. De går antingen runt på 1-2 sidor, eller lämnar direkt. Förmodligen beror väl det på att då man använder en sökmotor så är man fokuserad på att leta efter en viss sak och då man hittat saken så stänger man webbläsaren?

I går hade jag nöjet att vara med i en relativt stor artikel i Kristianstadsbladet (http://www.kristianstadsbladet.se/apps/pbcs.dll/article?Avis=KB&Dato=20030430&Kategori=FILM&Lopenr=104300274&Ref=AR&SectionCat=NOJE). Det stod till och med om den på tidningens förstasidan! Tidningen har 75000 läsare! I går registrerade jag mindre än normalt antal besökare. Märkligt; eller hur!? Hur kan det komma sig?

Jag har ett bannerbyte, men det ger mig inte så många besökare. Och jag är relativt liten (160 unika per dag) så ingen vill byta med mig.

Statistiken går inte ner, men den ligger på samma nivå varje dag.

Hur får man egentligen besökare? Har ni några tips? Har ni kanske något tips på något ställe som vill sammarbeta med en?

Enligt feedback jag erhållt är mina medlemmar generellt sätt mycket nöjda med sajten, så det är inte det som är haken tror jag.

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Det är väl som med mycket, för att sälja din produkt bör du ha något som folk vill ha, det finns ju rätt många sajter som handlar om film, på vilket sätt är din unik?

Lyft fram det som är unikt/extra bra med din sajt. Försök sedan marknadsföra den. Sänd in en pressrelease till idgs alla tidningar (de tar in mycket underligt där).

Tipsa om din sajt till folk på datatidningar, till folk som ger ut filmtidningar, till folk på andra filmsajter.

Om du har något att komma med som intresserar folk, så kommer de sakta men säkert. Som exempel kan jag ge https://www.resdagboken.com som jag och några vänner knåpade ihop 1998 och hade först på skoj och sedan som ett bolag. Vi använde den själva först och sen började våra vänner använda den och så sände vi in lite material om den till idg och så plötsligt var vi med i en notis där och ett mailutskick där och så spred sig ordet.

Vi har aldrig haft banners om den, aldrig gjort riktig reklam mer än det enda utskicket till idg. Idag har vi gått i konkurs men sajten ägas av Europeiska reseförsäkringar och har en 400 000 träffar i månaden och flera kopior. Snart kommer nog europeiska att börja göra reklam och då lär den väl växa mer...

Det tar tid, det krävs tud och du måste ha något som intresserar folk och är utöver vad som finns på andra ställen.

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)