webForumDet fria alternativet

Fyrtioentusen nya .se-adresser med friare regler

Webbhotell & domäner

6 svar · 337 visningar · startad av SugarDaddy

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg
Frågan#1

Den intresserade kan på http://www.nic-se.se/nyheter/pressrel.shtml hitta en komplett lista på de godkända domännamn som folk har sökt inför liberaliseringen av .SE-reglerna.

Däremot så var inte de namn jag sökte med?.. :OO

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Inte mitt heller!
Då får vi dom eftersom listan bara innehåller dubblerade ansökningar. Grattis.

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

haha, känns lite tveksamt om ingen annat sökt de jag sökte - men hoppas kan man ju :)
Sen undrar jag iofs varför exvis abc.se lr zzz.se skulle vara så intressant men, men

Medlem sedan juli 20011 084 inlägg

F.N ... 24 pers ville ju ha min domän x(
nu gäller det att hålla tummarna...

Medlem sedan apr. 200315 inlägg

I den nya listan som finns på http://www.nic-se.se/teknik/resultat.shtml så finns även de domäner där endast en ansökt om med. Jag trodde att jag skulle få en viss domän men det visade sig sedan att någon hade någon slags förtur framför min förtur (dvs. ngn hade registrerat varumärke) därav var den inte med på listan. Jag väntar fortfarande på att en domän ska registreras på mig, alla mina andra står jag som ägare på. *håller tummarna*

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

SugarDaddy skrev:

haha, känns lite tveksamt om ingen annat sökt de jag sökte - men hoppas kan man ju :)
Sen undrar jag iofs varför exvis abc.se lr zzz.se skulle vara så intressant men, men

zzz.se perfekt för en sängtillverkare ju :)

Tror vi kommer att få se lite roligare domännamn i reklamen framöver... :)

Medlem sedan apr. 200315 inlägg

såg att något företag hade registrerat dildoparty.se ... man kan ju fråga sig vad som kommer att hamna där?! ;)

248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)