webForumDet fria alternativet

Registrera väldigt likt domännamn

Företagande

1 svar · 440 visningar · startad av Asterix

Medlem sedan dec. 1999483 inlägg
Frågan#1

Jag har äger ett domännamn och en konkurrent till mig har registrerat ett väldigt liknande domännamn. Vi kontaktade då dem och mot en liten summa så pekade de om adressen till oss. De "orkade" inte ändra så att vi stod som ägare för att adressen. Allt var lugnt men nu så har vi blivit ovänner så han har igen pekat om adressen. Vad jag har läst om tex Absolut Vodka så kan du kräva att de överlämnar domänen. Var gör man isåfall det?

Det är en bokstav som skiljer domännamnen och det är rätt lätt att om man inte vet hur det stavas att man stavar fel.

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Re: Registrera väldigt likt domännamn

Asterix skrev:

Jag har äger ett domännamn och en konkurrent till mig har registrerat ett väldigt liknande domännamn. Vi kontaktade då dem och mot en liten summa så pekade de om adressen till oss. De "orkade" inte ändra så att vi stod som ägare för att adressen. Allt var lugnt men nu så har vi blivit ovänner så han har igen pekat om adressen. Vad jag har läst om tex Absolut Vodka så kan du kräva att de överlämnar domänen. Var gör man isåfall det?

Det är en bokstav som skiljer domännamnen och det är rätt lätt att om man inte vet hur det stavas att man stavar fel.

Nja, Jag tror att du måste ha registrerat ordet som ett varumärke för att ordet ska "tillhöra" dig.

Läs mer på http://www.prv.se/

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)