webForumDet fria alternativet

Marknadsföra webbsida?

Marknadsföring

1 svar · 396 visningar · startad av jimmie

Medlem sedan sep. 200039 inlägg
Frågan#1

Hej, jag har precis startad en radannonseringsida(marknadsplats.com) där man gratis får radannonsera, dock fattas det väsentliga - själva annonserna. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga, jag är student så några stora pengar befogar jag inte över.

Jag vill gärna ha tips på enkla och billiga(helst gratis) sätt för att få fram mitt budskap samt få igång min webbsida.

En idé jag har är att trycka upp ca 5000 flygblad och sedan dela ut i min stad. Rubriken ska vara något i stil med "Dags för vårstädning?" och sedan information kring min sida där jag säger att man kan bli av med de där sakerna som man inte har någon användning för och därigenom tjäna en extra slant.

Låter den idén bra och har ni några andra ideér?

Jag ska även sätta upp på alla sånna där anslagstavlor för försäljning att man kan annonsera på marknadsplats.com osv.

Vill ha mer ideér! =)

MVH Jimmie Pettersson

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg

Till att börja med måste du ha något som gör att folk kommer till din site och säljer sina prylar i stället för alla andra siter, vilket faktiskt är väldigt många med många fler annonser. Hitta på något som gör din site unik och skiljer sig från alla andra annonssiter och marknadsför sedan genom det.

Flygblad tror jag inte mycket på, samma sak som spam i mailen!

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)