webForumDet fria alternativet

Marknadsföring via tävlingar

Marknadsföring

4 svar · 289 visningar · startad av sthlmkillen88

Medlem sedan jan. 2003141 inlägg
Frågan#1

Jag har nu startat en tävling där man kan vinna 2 biobiljetter. Man ska svara på tre frågor och svaren på frågorna finna på tradedoulberlänkars siter. Jag tror och hoppas att detta ska gå ut rättså jämt i förhållande till vinstpriser och vad jag tjänar på länkarna.

Annledningen till att jag har denna tävling är att jag tror att man på detta sätt ska kunna få fler besökare genom tävlingsportaler. Vad tycker ni om detta sätt att marknadsföra sin site? Jag vet att det är rättså vanligt. Vad tycker du om det?

Om ni vill tävla kan ni göra det här.

Medlem sedan mars 2001238 inlägg

Personligen tycker jag att det är en jättebra idé. Det enda som kan vara tveksamt är ifall Tradedoubler tillåter länkar på det sättet. Jag vet inte riktigt hur det är med det.

Men jag tycker du skall upplysa om vad ni använder de insamlade e-postadresserna till. Kommer de att få nyhetsbrev automatiskt eller används adresserna bara i syfte att meddela vinnaren?

bara i syfte att meddela vinnarn. Jag ska nog skriva det.

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg

Helt klart mycket bättre än ex popupfönster etc + att man får marknadsföring. Tycker det är helt OK.

Ser att du bakat in tradedoublerlänkar i ditt länkarkiv med. Hur mycket tjänar du ca på det? TD betalar ju inte så mycket numera...

På det tjänar jag runt kanske 3-4 kronor dag så i länkarkivet tjänar jag inte så mycket fast av tradera har jag tjänat 65 kronor på 5 dagar.

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
133 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)